Compania aeriană Carpatair va închide cursele operate pe Aeroportul Cluj, precum şi baza operaţională, din cauza unui conflict cu directorul general al aerogării, David Ciceo, care a declarat luni că piloţii operatorului au încercat să decoleze fără să cureţe avioanele de zăpadă şi gheaţă.
"Carpatair va informa autorităţile aeronautice despre abuzul şi atacul la imagine al Aeroportului Cluj şi va solicita despăgubiri aeroportului pentru prejudiciile cauzate de declaraţiile defăimatoare şi insinuările faţă de politica de siguranţă a companiei Carpatair. Se vor solicita despăgubiri şi pentru întârzierea nemotivată a zborului Cluj-Timişoara de azi. Urmare a conflictului grav la care s-a ajuns, Carpatair a decis astăzi închiderea zborurilor Cluj-Timişoara după o perioadă de 12 ani", se arată într-un comunicat al Carpatair.
Compania susţine că David Ciceo "încearcă să hărţuiască în disperare Carpatair" din cauza unei plângeri pe care operatorul a depus-o la Comisia Europeană în legătură cu un posibil ajutor de stat de 20 milioane euro pe care Aeroportul Cluj l-a acordat unui competitor al Carpatair, scrie Mediafax.
Directorul aeroportului clujean, David Ciceo, a declarat, luni, că piloţii companiei Carpatair au pus vieţile pasagerilor în pericol prin refuzul acestora de a degivra avioanele şi că va sesiza Autoritatea Aeronautică Civilă Română (AACR).
"Sâmbătă, pilotul a încercat să îndepărteze gheaţa cu o mătură, ceea ce contravine procedurilor aviatice. Au stat cu avionul la sol până a ieşit soarele şi a topit gheaţa. Luni, cursa spre Timişoara trebuia să decoleze la ora 10.30, dar a decolat la 11.49, tot din cauza piloţilor care au refuzat să degivreze aparatul şi l-au ţinut la soare. Prin refuzul de a degivra avioanele se pun în pericol vieţile pasagerilor, iar noi nu permitem decolarea niciunui avion care nu este curăţat de gheaţă. Pasagerii pot depune reclamaţii la Protecţia Consumatorilor", a spus Ciceo.
Închiderea bazei operaţionale Carpatair de la Cluj va duce la desfiinţarea a aproximativ 20 locuri de muncă.
Potrivit Carpatair, degivrarea este o operaţiune care ţine strict de competenţa şi decizia comandantului aeronavei şi că aceasta se aplică în funcţie de condiţiile meteorologice de la aeroportul de plecare.
Citește și:
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu