€ 5.0890
|
$ 4.3140
|
Curs valutar: € 5.0890
|
$ 4.3140
 

Americanii de la OmniTRAX contestă privatizarea CFR Marfă: E imposibil să reușești

 

OmniTRAX Inc., cel mai mare operator feroviar privat din America de Nord, a depus în data de 14 iunie 2013 o contestație la procesul de „ofertă de vânzare de acțiuni prin metode combinate cu criterii de precalificare, constând în negociere pe bază de oferte preliminare și neangajante, urmată de licitație cu ofertă în plic”, organizată de Ministerul Transporturilor, în vederea vânzării unui pachet de acțiuni reprezentând 51% din capitalul social al companiei CFR Marfă SA.

OmniTRAX a fost exclusă din procesul de privatizare pentru că nu a depus toate actele necesare. În replica compania a lansat un comunicat de presă în care susține că este imposibil pentru o firmă să depună toate actele necesare.

”OmniTRAX contestă procedura de privatizare derulată până la data de 05.06.2013 şi finalizată cu o înştiinţare emisă de Ministerul Transporturilor, prin care aceasta a fost decăzută din dreptul de participare la etapele ulterioare ale procesului de privatizare. Această înştiinţare este dovada unui proces netransparent și a unui calendar de privatizare care nu oferea nici unui investitor de bună credinţă ocazia să depună o ofertă legitimă şi argumentată, deoarece procedura permitea doar o săptămână pentru auditarea a peste 10.000 de documente, cu date în format neprelucrabil. Printre altele, OmniTRAX a solicitat accesul la situații contabile precise, pe care CFR Marfă SA are obligația să le întocmească lunar sau anual, cum ar fi: bilanţuri, balanțe sintetice și analitice, fișe contabile ale unor conturi, semnate de reprezentanții societății, situații uzuale în procedurile de audit. Deși aceste informații nu sunt confidențiale și trebuiau puse la dispoziția participanților, OmniTRAX nu a avut acces la ele”, se arată într-un comunicat de presă a companiei.

Compania susține că a solicitat prelungirea termenului cu 45 de zile, însă Ministerul Transporturilor a refuzat, invocând angajamentul față de FMI.

”În aceste condiții era imposibil pentru orice investitor de bună credinţă cum este OmniTRAX să depună până la data de 05.06.2013, conform cerințelor procedurii de privatizare, atât o ofertă neangajantă reală (adaptată nevoilor de dezvoltare ale CFR Marfă), cât și comentariile privind contractul de vânzare-cumpărare, alături de un plan de restructurare pe cinci ani, care să transforme o companie de stat plină de datorii și ineficientă într-o companie feroviară profitabilă care să aducă beneficii economiei şi cetăţenilor României. OmniTRAX are un lung istoric în parteneriatele cu guvernele și crearea de operațiuni de succes în beneficiul acestora şi a publicului larg. Pentru a putea repeta acest succes în România, OmniTRAX are nevoie de o mai bună întelegere a situației reale a CFR Marfă astfel încât să găsească metodele prin care să poată oferi cea mai bună propunere de optimizare a companiei. Pe scurt, OmniTRAX are nevoie de mai mult timp pentru a efectua un audit profesionist.

La solicitarea repetată a OmniTRAX de prelungire a perioadei de audit la 45 de zile pentru analiza informațiilor și pentru formularea ofertei, compania având și confirmarea oficială a Fondului Monetar Internațional că nu poate interveni in modificarea calendarului privatizării si orice decizie de acest fel depinde de Ministerul de resort, Ministerul a refuzat, invocând angajamentul față de FMI”, mai spune compania.

Se solicită suspendarea procesului de privatizare

Astfel, OmniTRAX solicită suspendarea procesului de privatizare până la rezolvarea contestației sale, admiterea contestației prin anularea deciziei de decădere a OmniTRAX din procesul de privatizare și obligarea autorității contractante la reluarea procedurii de privatizare cu participarea companiei OmniTRAX.

”Compania OmniTRAX își exprimă în continuare interesul de a participa la procesul de privatizare a CFR Marfă SA. OmniTRAX este un operator feroviar cu experienţă, care, dacă i se permite efectuarea unei proceduri de audit şi i se acordă un interval de timp suficient pentru pregătirea ofertei, poate fi un partener puternic şi pe termen lung al Guvernului României în operarea unui sistem de transport feroviar de marfă profitabil. OmniTRAX dispune de experienţa tehnică şi capacitatea financiară pentru a adăuga valoare reală societăţii CFR Marfă şi, în general, sectorului transporturilor din România. Scopul OmniTRAX este să transforme CFR Marfa într-o companie care să ofere servicii feroviare la cele mai înalte standarde din Europa şi să extindă operațiunile comerciale ale companiei în România şi în străinătate”, conchide firma.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Comentarii

Pentru a vedea sau a publica comentarii, te rugăm să te autentifici în Facebook.
 
 
 
 
 
x close