După finalizarea pasajului Basarab, considerat de către bucureșteni o mare reușită, traficul din Capitală va beneficia de un alt proiect, chiar dacă nu de aceeași anvergură, menit a decongestiona aglomerația: pasajul Mihai Bravu. Primarul General Sorin Oprescu a verificat astăzi stadiul lucrărilor la Pasajul Mihai Bravu și s-a declarat mulțumit de evoluția construcției, precizând, totodată, că speră ca până la sfârșitul anului viitor construcția să fie finalizată.
„Primul pod a început să prindă contur. De când a fost reatribuit contractul s-au montat 20 de piloți. De luni a început montarea grinzilor. Câte 4, în fiecare noapte. Sunt montate deja 16 grinzi prefabricate, de circa 40 de metri lungime fiecare, pe primele 4 deschideri ale podului. Profităm de vremea bună și continuăm cu turnarea piloților, iar în săptămânile următoare se vor monta și celelalte 28 de grinzi. Vrem ca lucrarea să se desfășoare într-un ritm cât mai rapid, ca să rezolvam urgent conflictul de trafic din zonă. Sper ca în decembrie 2014 pasajul să fie terminat”, a declarat Primarul General.
Cine sunt beneficiarii și care este costul proiectului
Primarul Capitalei a explicat că acest proiect rezolvă subtraversarea a două puncte esențiale – Splaiul Unirii și Dâmbovița pe de-o parte, iar pe de cealaltă parte, intersecția Mihai Bravu cu Calea Văcărești, realizând continuitatea traficului, în corelare cu viitorul pasaj subteran de la Piața Sudului.
“Peste 600.000 de locuitori din Berceni-Oltenitei, Balta Alba, Pantelimon și Colentina vor beneficia de acest pasaj care face legătura cu zona de Nord a orașului și care oferă alternative față de inelul interior reprezentat de Mihai Bravu, Ștefan cel Mare, fapt care creează implicit și descongestionarea în zona centrală”, a precizat Sorin Oprescu.
Proiectul presupune realizarea a două poduri supraterane paralele pe direcţia Inelului Principal de Circulaţie (Soseaua Mihai Bravu, Calea Văcăreşti), de câte 2 benzi de circulaţie pentru fiecare sens.
Primul pod (Calea Văcărești-Mihai Bravu) are o lungime de 675,40 m, iar cel de-al doilea pod 687,70 m ( Mihai Bravu-Calea Văcărești). Lățimea celor două poduri este de 7,80 m.
Valoarea contractului este de 126 milioane lei, fără TVA.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu