Sindicatul ROMATSA face precizări privind accidentul din Apuseni

ROMATSA
ROMATSA

Sindicatul ROMATSA a făcut noi precizări cu privire la accidentul aviatic. Reprezentanții RATCA şi ATSR din cadrul ROMATSA sunt supărați că au fost vehiculate informații "denigratoare şi chiar jignitoare la adresa profesiei de controlor de trafic aerian". 

"Prin reglementările specifice profesiei, toate acţiunile şi activităţile operative sunt continuu monitorizate şi înregistrate, ceea ce garantează că investigaţia tehnică în desfăşurare va avea la dispoziţie elemente reale, nicio încălcare a procedurilor neputând fi ascunsă. În ultimele zile, diferite persoane, cu acces limitat sau deloc la informaţii reale, au făcut multe afirmaţii false, trunchiate şi denaturate. Acestea au căpătat valoare de adevăr doar prin simpla difuzare în mass-media, fără a avea o bază reală, fiind departe de realitate, unele denigratoare şi chiar jignitoare la adresa profesiei de controlor de trafic aerian şi a ROMATSA", se arată într-un comunicat referitor la accidentul de aviaţie din Munții Apuseni, scrie Agerpres.

Reprezentanţii Asociaţiei profesionale a Controlorilor de Trafic Aerian (RATCA) şi Sindicatului Serviciilor de Trafic Aerian din România (ATSR) dau două exemple în acest sens:

1. "Echipamentul ELT (Emergency Locator Transmitter) are scopul de a permite detectarea, localizarea şi identificarea vaselor şi aeronavelor aflate în dificultate. Aceste echipamente pot emite semnale radio pe frecvenţele 121,5 MHz şi 406 MHz. La ora actuala emisia pe frecventa 406 Mhz este mijlocul standard ce permite identificarea locului unui accident aviatic. Această frecvenţă este monitorizată de sistemul satelitar COSPAS-SARSAT care determină poziţia emiţătorului şi o transmite automat punctelor de contact. ROMATSA este punct de contact cu sistemul COSPAS-SARSAT (prin centrul de monitorizare de la Moscova) şi primeşte automat zeci de astfel de mesaje anual. Serviciul de furnizare a informaţiei este gratuit şi nediscriminatoriu, nefiind condiţionat de plata unui abonament". Pentru exemplificare, în 28 decembrie 2013, ROMATSA a primit de la Moscova localizarea unui semnal ELT (406MHz) în zona de responsabilitate. Atunci, ROMATSA a identificat zona, a alertat serviciul responsabil şi acesta a descoperit pe Marea Neagra o ambarcaţiune cu imigranţi aflată în derivă. Se adaugă: "În cazul accidentului din munţii Apuseni nu s-a recepţionat un semnal pe frecvenţa 406 MHz". 2. În ceea ce priveşte ştirea conform căreia cineva de la ROMATSA a sunat la Şcoala de Aviaţie pentru a se opri semnalul ELT deoarece controlorul de trafic este deranjat în cască, comunicatul precizează: "Informaţia conformă cu realitatea este aceasta: la patru ore după ce supravieţuitorii accidentului aviatic au fost găsiţi şi emisia prin ELT devenise inutilă, s-a primit la ROMATSA un telefon de la o instituţie cu atribuţiuni în siguranţa aeronautică, care a solicitat oprirea semnalului ELT la cererea piloţilor care zburau în acea zonă".

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Get it on App Store Get it on Google Play
DC Media Group Audience

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.3.1
pixel