DCNews Homepage Experiment: Teste de evaluare în premieră pentru 50.000 de elevi

Experiment: Teste de evaluare în premieră pentru 50.000 de elevi

Școlarii de clasa a II-a, a IV-a și a VI-a, din 200 de unități de învățământ din întreaga țară se pregătesc pentru testele de evaluare. Verificarea celor peste 50.000 de elevi face parte dintr-un proiect pilot, inițiat de oficialii Ministerului Educației.

Rezultatele evaluăriielevilor din clasele a II-a, a IV-a și a VI-a, din cele 200 de școli care vor participa la experiment, vor releva oficialilor din Ministerul Educației nu numai gradul de pregătire al elevilor, ci și care sunt cele mai bune școli din țară.

Testele care se vor da, începând din 9 mai, vor fi gândite potrivit vârstei celor care vor fi evaluați, fără a exista notare.

Primii care vor fi testați în cadrul proiectului pilot sunt școlarii de clasa a II-a, care vor avea de răspuns la evaluare în data de 9 și 10 mai. Ulterior, pe 15 mai sunt testați elevii din clasa a IV-a, iar cei din clasa a VI-a vor susține testele pe data de 22 mai.

Care este scopul acestor testări 

Potrivit site-ului Ministerului Educației, testele care vor fi administrate, precum şi baremele de corectare aferente, sunt elaborate de către Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare. La clasa a II-a, acestea conţin două secţiuni: prima vizează competenţele de receptare-producere a mesajelor, în vreme ce a doua abordează competenţe de matematică. Rezultatele obţinute la evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a II-a sunt valorificate prin elaborarea planurilor individualizate de învăţare, consemnarea lor în portofoliul educaţional al elevului, respectiv informarea părinţilor/tutorilor legal instituiţi asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate. Evaluarea elevilor la finalul clasei a IV-a va include următoarele discipline: limba română, limba maternă - pentru elevii care studiază în limbile minorităţilor naţionale - şi matematică. Evaluarea nu se finalizează printr-o notă sau printr-un calificativ sumativ. Rezultatele evaluării contribuie la realizarea unui scor mediu naţional al performanţelor elevilor pe competenţele fundamentale şi sunt utilizate de CNEE pentru realizarea unor studii şi cercetări de diagnoză a sistemului de învăţământ primar. Evaluarea elevilor la finalul clasei a VI-a are ca scop optimizarea învăţării, elaborarea, acolo unde este cazul, a planurilor individualizate de învăţare şi pre-orientarea şcolară către un anumit tip de liceu. Testele conţin două secţiuni corespunzătoare probelor transdisciplinare evaluate: limbă şi comunicare, respectiv matematică şi ştiinţe. Începând cu anul școlar 2013-2014, aceste examene vor fi organizate la nivel național.
Știri similare din categoria Vezi toate articolele