Locomotiva trenului maglev nu va avea parbriz. Vezi motivul

tren_maglev
tren_maglev

Japonia a testat, săptămâna aceasta, o nouă generație de trenuri de înaltă viteză. Noul model de tren cu levitație magnetică sau maglev, care atinge viteza de 500 de km/oră, intitulat L0, va avea o locomotivă fără ferestre, lipsă care va fi compensată cu un "nas" caracteristic, lung de 15 metri.

Primul model comercial al celui mai nou tren de înaltă viteză japonez, denumit L0, prezentat în această săptămână de compania Central Japan Railway (JR Tokai), a dezvăluit o locomotivă lungă de 28 de metri și vagoane a căror lungime măsoară 24,3 metri, scrie descopera.ro.

15 metri din cei 28 cât măsoară în lungime locomotiva, sunt rezervați "nasului" caracteristic trenului maglev, care poate atinge 500 de km/oră.  Trenul va fi complet automatizat, fără a fi nevoie de prezența vreunui om în locomotivă, motiv pentru care aceasta nu va fi dotată cu un parbriz, asemeni locomotivelor trenurilor de superviteză obişnuite.

Controlul trenului va fi realizat de un computer aflat la distanţă, iar o cameră video situată pe „nasul” trenului va detecta potenţialele pericole ce ar putea provoca un accident, precum apariţia neaşteptată a unui animal.

În schimb, vagoanele vor avea ferestre, fiind ceva mai mici decât cele folosite în trenurile de superviteză convenţionale. Astfel, cantitatea de geam folosit va fi mai mică, ceea ce va avea drept consecință reducerea greutății trenului și, implicit, un consum mai mic de curent electric.

Pentru că trenul va călători prin tuneluri săpate la 40 de metri adâncime la viteze foarte mari, un aliaj foarte puternic din aluminiu este folosit pentru a ranforsa caroseria. De asemenea, inginerii au folosit şi un plastic ranforsat cu fibră de carbon ce este utilizat de obicei în aripile avioanelor proiectate să zboare la altitudini mari.

Noul model de trenuri va atinge viteze maxime de 500 de km/oră, urmând să fie disponibil publicului larg începând cu anul 2027.

Trenurile maglev folosesc puterea magnetică pentru a ridica vagoanele. Astfel, nu există un contact cu șina și se creează un câmp magnetic puternic, care determină trenurile să atingă viteze impresionante.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri

DC Media Group Audience

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel