Coronavirus - COVID 19
România în stare de alertă
-
confirmate
-
vindecate
-
decese
Sună-ne (Luni - Vineri, 09:00 - 18:00) sau scrie-ne la numărul 0772.264.642 sau la adresa de e-mail redactia@dcnews.ro și pune intrebări despre coronavirus, situații sociale, medicale, suport psihologic. Semnalează situații deosebite.

De ce ești obosit mereu deși dormi suficient

Oboseala poate fi un simptom al timpurilor moderne. Lucrul peste program și jonglarea printre responsabilități ne pot opri din obținerea celor 8 ore recomandate de somn pe noapte și ne poate face să ne simțim obosiți. Dar de ce oare suntem obosiți mereu deși dormim suficient?

Nu faci mișcare

Sedentarismul te epuizează. Paradoxal, având în vedere că statul degeaba presupune prin definiție conservarea energiei. Stilul de viață sedentar conduce la dereglarea metabolismului. În timp, enzimele responsabile pentru descompunerea trigliceridelor ajung să se dezactiveze, iar oboseala cronică e doar una dintre consecințe. La polul opus, sportul îți dă energie. Cu cât ești mai activ, cu atât produce corpul mai multe mitocondrii, supranumite „uzinele energetice” ale organismului. Asta ca să poți ține pasul cu exercițiile fizice pe măsură ce intensifici antrenamentul.

Ești dependent de cafea

Creierul nostru are niște receptori pe care se depun molecule de adenozină, substanța responsabilă pentru somnolență. Cu cât stăm mai mult treji, cu atât mai multă adenozină se atașază de receptorii ăia și cu atât mai obosiți devenim. Cafeaua ne menține treji înlocuind, practic, moleculele de adenozină cu cele de cafeină. Organismul nostru nu face diferența între cele două, astfel că receptorii respectivi primesc cu brațele deschise cafeina, iar adenozina rămâne pe tușă o vreme. Ca să compenseze pentru asta, creierul dezvoltă noi receptori de adenozină și, pe termen lung, avem nevoie de tot mai multă cafea pentru a scăpa de somnolență. Dacă doza zilnică de cafea rămâne constantă, nu scapi de oboseală.

Nu te hidratezi suficient

Deshidratarea te obosește, îți crește tensiunea, te face anxios, îți scade puterea de concentrare și îți afectează dispoziția. Senzația de sete apare în momentul în care nivelul apei din organism scade cu 2%, dar oboseala se instalează încă de la -1,5%. Așa că nu trebuie să aștepți să ți se facă sete pentru a da pe gât un pahar cu apă – hidratează-te constant de-a lungul întregii zile. Pentru un plus de energie se recomandă două-trei pahare de apă băute dimineața, pe stomacul gol. Pe termen lung, obiceiul ăsta ajută la reglarea metabolismului, detoxifiere, menținerea rinichilor sănătoși și, evident, la încărcarea bateriilor, potrivit noizz.ro.

[citeste si]

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Get it on App Store Get it on Google Play







Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2020 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: publicitate@dcnews.ro


nxt.24
YesMy