A durat aproape 13 ore, dar primul avion propulsat exclusiv de Soare şi-a încheiat primul zbor internaţional efectuat vreodată de o aeronavă solară, deschizând un nou capitol în domeniul aviaţiei electrice.
André Borschberg, CEO şi cofondator al Solar Impulse, a decolat, la sfârşitul săptămânii trecute, de pe aerodromul Payerne, din vestul Elveţiei la ora 8.48 a.m (ora locală) şi a aterizat la Bruxelles, Belgia, 12 ore şi 59 de minute mai târziu. „Este incredibil de emoţionant că am reuşit să aterizez la Bruxelles, în inima Europei, după ce am survolat Franţa şi Luxembrug. Fără combustibil, fără poluare sonoră, practiv fără niciun impact negativ - o mare satisfacţie“, a declarat pilotul André Borschberg
Acest zbor evidenţiază posibilităţile zborului electric. Cu toate că echipa mai are mulţi paşi de făcut, zborul de vineri relansează planurile de a efectua o călătorie completă în jurul lumii cu o aeronavă mai mare decât aceasta, cândva în 2013.
După ce a decolat de pe aerodromul din Payerne, Borschberg a traversat Alsacia, îndreptându-se către Nancy şi Metz, inainte de a survola Marele Ducat al Luxemburgului. A aterizat pe pista 02 a aeroportului din Bruxelles la ora 11.39 p.m. (ora locală). Zborul a fost efectuat la o altitudine medie de 6000 ft. (aproximativ 1.800 metri), cu o viteză medie de 27 knots (aproximativ 50 km/k).
Avionul are o anvergură a aripilor de 208 ft (aproximativ 63 de metri), comparabilă cu cea a unuo Airbus A340. Se alimentează cu energie de la cele 11.628 de celule solare de silicon. Acestea dezvoltă o putere de câte 10 cai putere epntru fiecar dintre cele patru motoare. Excesul de energie este stocat în patru baterii lithium polymer, câte una pentru fiecare motor, asigurând planarea avionului după lăsarea întunericului. Elicele au diametrul de 3,5 metri, cu rotaţia limitată la 400 rpm.
Bateriile sunt foarte grele şi cântăresc aproape 25% din greutatea totală a avionului. Pentru a reduce cât mai mult masa aeronavei, fuselajul este fabricat din faguri de carbon compozit. Avionul poate zbura cu o viteză maximă de aproximativ 70 km/h, la o altitudine maximă de 8.500 de emtri.
Proiectul Solar Impulse a pornit în anul 2003, cu un buget de 128 milioane dolari, pe 10 ani. Solar Impulse a decolat pentru prima dată în aprilie 2010 şi a stabilit un record, trei luni mai târziu, efectuând un zbor non-stop de 26 de ore.
Citeşte şi:
Primul zbor internaţional al avionului solar elveţian
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News