Cum arată „copacii solari” care vor încărca mașini, în viitor? Imagini spectaculoase

FOTO: SolarBotanic Trees Ltd
FOTO: SolarBotanic Trees Ltd

Copacii metalici, echipați cu șapte metri de panouri solare care generează electricitate, ar putea deveni realitate, în curând, în parcările și centrele comerciale din Marea Britanie.

 

Structurile, care vor capta energia soarelui prin „frunze” nano fotovoltaice și o pot stoca într-o baterie plasată în trunchiul copacului, au fost proiectate de startup-ul britanic SolarBotanic Trees, ca sursă de energie pentru încărcarea vehiculelor electrice (EV). Compania a finalizat recent un prototip la jumătate de scară al dispozitivului și acum caută să construiască și să testeze o versiune full-size, înainte de a începe producția comercială la sfârșitul anului, scrie CNN.

În Marea Britanie, infrastructura de încărcare a vehiculelor electrice este în creștere rapidă, cu peste 40.000 de puncte de încărcare publice instalate până la sfârșitul lunii aprilie 2023, în creștere cu 37% față de anul precedent, potrivit ZapMap, un serviciu de cartografiere a vehiculelor electrice. Dar acest lucru încă nu ține pasul cu cererea, Comitetul pentru schimbări climatice din Marea Britanie estimand că până în 2032 vor fi necesare 325.000 de puncte de încărcare pentru a susține flota electrică în creștere.

„Există un deficit masiv de infrastructură (de încărcare) în această țară, așa că lucrăm mână în mână cu furnizorii de infrastructură EV”, spune Chris Shelley, CEO al SolarBotanic Trees. El adaugă că compania a primit deja prima sa comandă de 200 de arbori de la Raw Charging Group, un furnizor de infrastructură de încărcare a vehiculelor electrice, care intenționează să încorporeze copacii ca parte a rețelei sale de locuri de încărcare desfășurate în Marea Britanie și Europa.

Arborii SolarBotanic vor costa, probabil, între 18.000 și 25.000 de lire sterline, mult mai mult decât o sursă convențională de panouri solare. Acestea vor avea o capacitate de cinci kilowați, tipic pentru un punct de încărcare standard, conform Energy Saving Trust (EST), o organizație din Marea Britanie specializată în soluții cu emisii reduse de carbon. Cu această putere de ieșire, ar dura aproape șapte ore pentru a încărca o mașină cu o baterie de 50 de kilowați, de la 20% la 80%.

„Această viteză a punctului de încărcare este mai potrivită atunci când un vehicul este inactiv pentru o perioadă mai lungă”, spune Rachel Swiatek, manager de program de transport la EST, adăugând că „există o mulțime de tipuri diferite de puncte de încărcare și puteri de ieșire pe piață și fiecare este potrivit unui alt tip de utilizare.”

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri

DC Media Group Audience

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel