Dezbatere vitală. Risc major: ”Lovește direct în avantajul competitiv al României”

Roxana Neagu / 05 sep 2017 / 07:55 Salveaza PDF Comentarii

O dezbatere crucială a avut loc la București privind viitorul transportatorilor români pe piața europeană, în contextul deciziilor luate de CE. Riscurile sunt majore, iar România trebuie să se așeze la masa negocierilor cu o viziune clară. 

Comisia Europeană a publicat pachetul ”Europa în Mișcare”, un set de măsuri privind transportul rutier din România și Europa. În context, europarlamentara PSD Claudia Țapardel, membră în Comisia pentru Transporturi a PE, a organizat la București o dezbatere. Au participat europarlamentari, reprezentanți ai autorităților române și ai asociațiilor patronale și unii dintre cei mai mari transportatori din România.

”Pachetul de Mobilitate” este prezentat de autoritățile de la Bruxelles ca a patra temelie a strategiei pe termen lung pentru transportul rutier din Europa. Acesta a stârnit controverse din cauza măsurilor care aduc restricții pe piața de transport internațional și de cabotaj, dominată de operatorii din Europa Centrală și de Est.

Companiile românești de transport, risc de a fi scoase de pe piața europeană

Claudia Țapardel a afirmat că ”la nivel declarativ, dorința Comisiei Europene este de a crea o piață de transport viabilă și modernă, dar și de a clarifica prevederile legale ce țin de drepturile și obligațiile celor care lucrează în transportul internațional.” Europarlamentara PSD recunoaște că ”în ciuda intențiilor declarate însă, anumite măsuri cuprinse în Pachetul Rutier nu numai că afectează negativ transportatorii europeni, în special din Est, dar contravin totodată și principiilor de funcționare a pieței unice. Limitarea cabotajului sau aducerea transporturilor sub incidența Directivei pentru Detașarea Lucrătorilor lovește direct în avantajul competitiv al țării noastre, având chiar riscul de a scoate cu totul companiile românești de pe piața europeană”.

[citeste si]

Comisia Europeană a adoptat primele opt măsuri legislative. Acestea vizează transportul rutier, un sector care asigură locuri de muncă pentru 5 milioane de europeni și, totodată, generează aproape o cincime din emisiile de gaze cu efect de seră ale UE. În următoarele 12 luni, măsurile adoptate vor fi completate și cu alte propuneri, care vizează inclusiv normele de emisii pentru perioada de după 2020 pentru autoturisme și camionete, precum și primele norme de emisii pentru vehiculele grele. 

Evenimentul a fost organizat cu sprijinul Revistei TRANZIT. 

Te-ar putea interesa







Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2019 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.28