”Toată aviația și-a făcut cruci peste cruci citindu-l”. Pilotul Osiceanu, după ce a citit programul Guvernului Bolojan: O vorbă nu se spune despre asta

Foto: Cezar Osiceanu
Foto: Cezar Osiceanu

Pilotul Cezar Osiceanu critică programul de guvernare al noului Executiv. 

”Tocmai ce a apărut Programul de guvernare al Coaliției și toată aviația și-a făcut cruci peste cruci citindu-l” afirmă pilotul Cezar Osiceanu, pentru DCNews. 

”În cadrul acestui program la capitolul transporturi scrie negru pe alb așa: 

“Sediu fiscal în România pentru companiile din domeniul transportului aerian”

Adică toți operatorii low cost care au baze de operare în România, în special Wizzair și Ryanair, vor trebui să își înregistreze sedii fiscale în România pentru a mai putea opera aici. În caz contrar, va trebui ca avioanele lor, după efectuarea unei curse spre România, să se reîntoarcă în vreuna din țările europene care nu au această impunere fiscală, adică cheltuieli suplimentare pentru acei operatori aerieni. 

Ungaria aviatică a lui Orban

 
Știm cu toții ca Wizzair este urmașa defunctei companii de stat MALEV și că în România a beneficiat permanent de sprijinul direct al UDMR, îngropând practic compania națională română prin tot felul de chițibușuri și șmecherii. 

Știm și că Orban al Ungariei a ajutat direct Wizzair la rândul lui cu de toate, de la cumpărarea de către statul maghiar a unui avion cargo Airbus 330 și darea lui în folosință gratuită către Wizzair, până la blocarea practic a spațiului aerian în perioada de vară în fiecare an, de prin 2022 și până astăzi, până la o anumită înălțime (motivată, vezi Doamne, de lipsa de controlori aerieni).

Nici Wizzair nu a stat însă să doarmă în papuci și a devenit Wizzair Malta punând la punct o schemă de fentare a taxelor și impozitelor după ce UE a obligat, teoretic doar, ca multinaționalele să plătească taxe și impozite în țările unde fac profit.

Mai mult, a atacat la UE deciziile de acordare a ajutoarelor de stat către companiile aeriene românești BlueAir și Tarom motivând… distorsionarea pieței concurențiale!! 

Pasagerii își pot oricând reaminti modul în care au fost tratați de către această companie prin intermediul telefonului destinat reclamațiilor care taxa aproape la echivalentul în aur statul de vorbă cu un robot, apelarea lui etc. 

Ryanair, o victimă colaterală?

Guralivul Micheal O’Leary, bossul de la Ryanair, citind această propunere din Planul de guvernare cel mai probabil s-a și gândit cum să o fenteze. Se știe ca a făcut aidoma lui Wizzair, o schemă de fentare a taxelor și impozitelor prin intermediul chichițelor din legislația fiecărei țări. 

Dă Doamne din mila Ta, si la finanțele României ceva! 

După atâția ani de zile, iată că cineva s-a gândit că o sursă mare de venit al statului român stă neîncasată deși acesta avea toate drepturile juridice de partea sa. 

Până aici un mare BRAVO!

Doar că de la intenție până la implementare drumul este lung prin Coaliție. 

Pentru că. după ani de zile de solicitări ale altor state, din care lipsea România evident, UE a trebuit să accepte impozitarea și taxarea veniturilor multinaționalelor în țările unde acestea fac profit. Iar dacă măsura aceasta propusă prin Planul de guvernare va fi pusă totuși în aplicare vom putea vedea și câți bani a pierdut statul român până la acel moment. 

Vise taică, vise! 

Această replică celebră se potrivește perfect unui alt punct din Planul de guvernare al Coaliției și anume construirea unui nou terminal la Aeroportul Otopeni. 

Puțini își mai amintesc marea machetă instalată la ieșirea de la Aeroportul Otopeni și unde se putea vedea întreaga zonă cu facilitățile sale propuse printre care erau și acest al doilea terminal, legătura prin șoseaua Dimieni - Balotești, etc. 

Ca să înțelegem despre ce perioadă vorbim, vă vom ruga să vă gândiți la cea de tristă amintire a Dosarului Flota, pentru că cel care se lăuda atunci că macheta aceea va deveni realitate imediată era Traian Basescu, cel de tristă aminitire pentru toți și toate. 

Munca și legea în Aviație 

În tot acest Plan nu se spune o vorbă despre necesitatea urgentă de corelare a mecanismului juridic național cu cel al UE în domeniul aviației. Trebuie să știm că exista un Cod al Muncii care prevedea obligația de a munci 5 zile la rând cu 2 zile consecutive de pauză. Acest cod a fost modificat prin adăugarea posibilității de a avea doar 5 până la 7 zile libere pe lună din care minim 2 să fie în zilele de sâmbătă și duminică. Tot statul a spus ca pentru munca în zilele de weekend și sărbători legale, angajatul să fie plătit dublu după care a întors-o ca la Ploiești introducând posibilitatea de a oferi zile libere plătite. Polițiștii, care nu sunt chiar toți și milițieni, au sesizat primii situația dar nu au observat că, în realitate, toată lumea pierde la pensie punctajele aferente neacordării banilor cuveniți! 

Legislația UE aplicabilă aviației este bazată pe o Directivă europeană care permite nici mai mult, nici mai puțin decât opt zile consecutive de zbor urmate de două zile libere în cicluri nelimitate! 

Interogând CE despre această situație, răspunsul primit a fost fără echivoc în sensul că în România primează Codul Muncii în fața Directivei europene deoarece este mai restrictiv! 

Aviația sau viitorul Rai al dealerilor auto

Noul Plan de guvernare prevede înlocuirea tuturor mijloacelor auto clasice cu unele “verzi” în cadrul operațiunilor aeroportuare. Adică TOATE mașinile de dirijare de tip “Follow me”, mașinile de tractare cărucioare de bagaje, mașinile de tractare avioane, autobuzele de transport pasageri, cisternele de alimentare cu petrol a avioanelor, ambulanțele, mașinile de pompieri, etc. trebuie a fi înlocuite pe toate aeroporturile din România cu unele electrice! 

Energia sustenabilă și aviația 

Noul Plan de guvernare abundă în trimiteri către această energie verde doar că nimeni nu și-a pus întrebarea de ce aeroporturile nu și-au construit parcuri fotovoltaice cu care să își reducă uriașele facturi la curentul electric. Aeroportul din Craiova a mișcat bine în acest sens proiectând o astfel de sursă, dar în rest?”. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

acest articol reprezintă o opinie

Copyright 2025 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]
pixel