Spectacolele de teatru acaparează din ce în ce mai mulți tineri, care vin în număr mare la teatru, din dorința de a se desprinde de cotidian.
DC News a stat de vorbă cu Adrian Găzdaru, directorul Teatrului Excelsior, care ne-a oferit detalii interesante despre interesul adolescenților pentru teatru.
Aici este o luptă. Îți dai seama, dacă stai sus, la balcon, de impactul acelui spectacol-mesaj, pentru că spectacolele teatrale trebuie să fie spectacole cu un mesaj. Îți dai seama de lumina care este în sală. Lumina de la telefoane. Dacă este un spectacol care îi prinde și nu că le menții 5 minute, cam după 10-15 minute încep să intre în acțiunea spectacolelor. Chiar să fie parteneri ai personajelor care sunt interpretate pe scenă.
Încet, încet, încep să dispară luminile, care sunt ca licuricii. Încep să dispară telefoanele, pentru că sunt prinși de acțiunea mesajului, de mesajul spectacolului.
Important este ca tu, ca manager de teatru, când faci strategia repertorială, să te gândești cam ce crezi tu că ar vrea, ar prinde, ar avea acces la sufletul, la emoția tânărului spectator. Pe urmă să discuți cu regizorul, să facă o propunere, să acceseze propunerea ta managerială și să gândească împreună viziunea asupra spectacolului.
Relația dintre regizor, scenograf, compozitori și actori trebuie să fie o relație de familie. O familie frumoasă. Să se discute totul între noi.
Am auzit de adolescenți care, după terminarea spectacolului, au împrumutat replici din acel spectacol și le spuneau în timp ce ieșeau din teatru.
Am rugat regizorii Teatrului Excelsior să-mi facă spectacole duplicitare, în sensul frumos al cuvântului. Spectacolele de la Excelsior pot fi, în mare parte, vizionate de părinți împreună cu adolescenții lor. Ar trebui ca părinții să-și ia adolescenții și adolescenții să-și ia părinții și să vină la teatru și să discute acea problemă despre care se vorbește în spectacolul respectiv.
Interviul complet aici
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu