Cine sună la AlcoLine, pentru a scăpa de alcoolism-Raport

Andreea Marinas / 06 apr 2017 / 16:36 Salveaza PDF Comentarii

Linia telefonică lansată de ALIAT în decembrie 2016 se adresează celor care sunt în proces de a face o schimbare în comportamentul lor de consum sau rudelor consumatorilor de alcool. Un raport arată care este situația la nivel național.

De la începutul acestui an, peste 200 de cazuri au fost preluate de operatorii AlcoLine 021.9335, prima linie telefonică de informare și sprijin psihologic pentru persoanele dependente de alcool și apropiații acestora, lansată de Alianța pentru Lupta Împotriva Alcoolismului și Toxicomaniilor (ALIAT). 80% din apelanți sunt rude ale celor care se confruntă cu un consum abuziv de alcool, 10% sunt apropiați ai lor (prieteni, cunoștințe ori vecini) și 10% persoane dependente de alcool.

75% din cei care au apelat linia telefonică AlcoLine 021.9335 au întrebat de serviciile disponibile pentru cei care se confruntă cu adicțiile, 15% au avut nevoie de consiliere, 9% au vrut să afle mai multe despre dependența de alcool, iar 1% - cazuri urgente. Durata medie a unui apel la 021.9335 este de 25 de minute.

„Ne sună atât femei, cât și bărbați, de vârste diferite, de la 30 la 70 de ani, și din rural, și din urban, majoritatea părinți care cer ajutor pentru copiii lor. Am avut și apeluri de la soții care își simțeau familia pusă în pericol de consumul abuziv de alcool al soțului și care au cerut ordin de restricție, 1% din cazuri implică astfel de urgențe”, spune asistentul social Daniela, unul dintre operatorii AlcoLine și membră a Asociației Persoanelor cu Probleme legate de consumul de Alcool (APPA).

Sunt și dependenți care au ales să sune ei înșiși la 021.9335, aproximativ 10% din apeluri, majoritatea având peste 40 de ani. „Un domn în vârstă de 47 de ani mi-a mărturisit că a ajuns la capătul răbdării, că nu se mai suportă, bea zilnic și nu reușește de unul singur să iasă din caruselul dependenței. Spunea că și-a pierdut familia din cauza alcoolului și că își dorește din tot sufletul să nu mai consume alcool, doar că nu îl înțelege nimeni. I-am spus că eu îl înțeleg, deoarece sunt un fost dependent de alcool, abstinent de 6 ani. Deci se poate scăpa de adicție”, a spus Marian, un alt operator AlcoLine și de asemenea membru APPA.

Ne așteptam să fie un număr mic de persoane dependente care ne apelează, din cauza stigmei asociate consumului abuziv de alcool. Sunt marginalizați în societate, nu sunt înțeleși și sună la noi pentru sfaturi sau ca să vorbească pur și simplu cu cineva fără a fi puși la zid. Însă rolul principal al AlcoLine este de a oferi informații despre ce înseamnă dependența și ce soluții de tratament există în România. Din păcate, posibilitățile de a referi persoanele cu probleme legate de consumul de alcool către servicii de tratament sunt foarte limitate. România nu are nici măcar un singur centru de tratament al dependenței de alcool finanțat din bani publici. Facem totuși eforturi ca majoritatea apelurilor să se încheie cu o recomandare către o formă de sprijin profesional”, a explicat Dr. Eugen Hriscu, Director Științific al ALIAT.







loading...
VOTEAZA ARTICOLUL

TOP STIRI CELE MAI...


loading...







Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Vezi versiunea de mobil a siteului

nxt.d4a4.n3