Pietonii sunt de două ori mai predispuși să fie loviți de mașini electrice sau hibride decât de vehicule pe benzină sau diesel.
Pietonii sunt de două ori mai predispuși să fie loviți de mașini electrice sau hibride decât de vehicule pe benzină sau diesel, avertizează un nou studiu.
Mai mult, riscul este de trei ori mai mare în orașe, potrivit studiului statisticilor privind accidentele rutiere din Marea Britanie.
Potrivit oamenilor de știință, este necesar să se ia măsuri pentru a reduce acest risc, în contextul în care se încearcă eliminarea treptată a vehiculelor alimentate cu combustibili fosili pentru a atinge obiectivele de mediu "Net Zero".
Rănile provocate de accidentele rutiere sunt în prezent principala cauză de deces în rândul copiilor și tinerilor - iar unul din patru decese cauzate de accidente rutiere este reprezentat de pietoni.
Pe fondul trecerii continue la automobilele electrice și hibride, au fost exprimate îngrijorări cu privire la faptul că aceste vehicule pot reprezenta un pericol mai mare pentru pietoni decât automobilele alimentate cu combustibili fosili, deoarece sunt mai silențioase.
Riscul este și mai mare în zonele urbane, unde nivelurile de zgomot de fond sunt mai ridicate, spun experții în siguranță.
Cercetătorii au comparat diferențele dintre ratele victimelor pietonale la fiecare 160 de milioane de kilometri parcurși pe drumurile din Marea Britanie între mașinile electrice, hibride și cele alimentate cu combustibili fosili, folosind statisticile guvernamentale privind siguranța rutieră.
Echipa a estimat kilometrajul anual pe baza datelor din National Travel Survey (NTS).
Cifrele au început să includă hibridul ca "tip de combustibil sau alimentare" pentru vehicule abia în 2013.
În total, în analiză au fost incluse 50 de miliarde de kilometrii parcurși de vehicule electrice și hibride.
Între 2013 și 2017, în Marea Britanie s-au înregistrat 916 713 victime în urma coliziunilor rutiere raportate.
Dintre acestea, 120.197 au fost pietoni, dintre care 96.285 au fost loviți de o mașină sau de un taxi.
Trei sferturi dintre victimele pietoni, 71.666 (74%), au fost loviți de o mașină sau de un taxi alimentat cu benzină sau motorină.
Aproximativ unul din 50, (2%), a fost lovit de un vehicul electric sau hibrid.
Însă, după 2017, odată cu ascensiunea mașinilor electrice, profesorul Phil Edwards, a declarat că cele mai multe coliziuni au avut loc în zonele urbane, o proporție mai mare dintre acestea implicând vehicule electrice sau hibride (94%) decât vehicule pe benzină sau diesel, comparativ cu 6% și, respectiv, 12%, în zonele rurale.
Ratele medii anuale ale victimelor pietoni au fost de 5,16 pentru vehiculele electrice și hibride și de 2,40 pentru vehiculele pe benzină și diesel.
Aproximativ unul din 50, (2%), a fost lovit de un vehicul electric sau hibrid.
Autorul studiului, profesorul Phil Edwards, a declarat că cele mai multe coliziuni au avut loc în zonele urbane, o proporție mai mare dintre acestea implicând vehicule electrice sau hibride (94 la sută) decât vehicule pe benzină sau diesel (88 la sută), comparativ cu șase la sută și, respectiv, 12 la sută, în zonele rurale.
Pe baza cifrelor, echipa de cercetare a calculat că, între 2013 și 2017, ratele medii anuale ale victimelor pietonilor la 100 de milioane de mile parcurse pe șosea au fost de 5,16 pentru vehiculele electrice și hibride și de 2,40 pentru vehiculele pe benzină și diesel.
Profesorul Edwards a declarat: "Acest lucru indică faptul că, în medie, coliziunile cu pietoni au fost de două ori mai probabile cu vehiculele electrice și hibride decât cu vehiculele pe benzină și diesel și de trei ori mai probabile în zonele urbane decât în zonele rurale".
Echipa de cercetare a sugerat că șoferii mai tineri și mai puțin experimentați sunt mai susceptibili de a fi implicați într-o coliziune rutieră și sunt, de asemenea, mai susceptibili de a deține o mașină electrică, ceea ce ar putea explica o parte din riscul sporit observat.
"O altă explicație plauzibilă pentru rezultatele noastre este că nivelurile de zgomot ambiental de fond diferă între zonele urbane și cele rurale, ceea ce face ca vehiculele electrice să fie mai puțin audibile pentru pietoni în zonele urbane", a mai spus acesta.
Echipa de cercetători a concluzionat că riscul sporit de siguranță pe care îl prezintă pentru pietoni mașinile electrice și hibride "trebuie să fie atenuat pe măsură ce guvernele procedează la eliminarea treptată a mașinilor pe benzină și diesel", conform Daily Mail.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu