€ 5.0920
|
$ 4.3641
|
Curs valutar: € 5.0920
|
$ 4.3641
 

EXCLUSIV Explicații după prăbușirea Embraer 190 a Azerbaijan Airlines. Pilotul Osiceanu, detalii de la manșă: Ce s-ar fi întâmplat
Autor: Roxana Neagu

prabusire-avion_47808800 Anadolu via Reuters Connect/ Embraer 190 a Azerbaijan Airlines
 

În urma analizării informațiilor și imaginilor prăbușirii avionului Embraer 190 a Azerbaijan Airlines, pilotul Cezar Osiceanu a făcut o posibilă sinteză pentru DCNews. 

Astăzi, 25 decembrie, aeronava Embraer 190 a Azerbaijan Airlines, cu numărul de zbor operaţional J2-8243 de la Baku la Groznâi, a fost direcţionată către Aktau din cauza unei cerinţe de aterizare de urgenţă şi s-a prăbuşit în apropierea oraşului. Cauzele accidentului sunt în curs de investigare.

La bord se aflau 67 de persoane, dintre care 62 de pasageri şi 5 membri ai echipajului. Conform informaţiilor preliminare, 32 de persoane au supravieţuit accidentului, deşi unele sunt în stare critică.

Pilotul Cezar Osiceanu a vorbit despre posibilele cauze ale prăbușirii, lansând mai multe supoziții pentru DCNews: 

Despre avionul Embraer prăbușit, după vizionarea imaginilor și coroborarea primelor informații, până la rezultatul investigației comisiei de anchetă putem observa următoarele:

1. A avut o problemă gravă la comenzile de control a suprafețelor de comandă ale avionului care sunt acționate de un sistem tip fly-by-wire 

2. ⁠cauza problemei poate fi impactul cu o pasăre declarat de piloți 

3. ⁠piloții au informat controlorii de trafic aerian și au pus codul 7700 de avarie 

4. ⁠în mod cert piloții au executat toate manevrele impuse de checklistul de avarie deoarece au avut suficient timp pentru acestea 

5. ⁠a fost efectuată inițial o apropiere care a fost însă întreruptă și s-a mai încercat o dată venirea la aterizare

6. ⁠avionul a avut o serie de modificări importante în plan vertical și orizontal ale atitudinii posibil și din cauza vântului și efectului mării din apropiere 

7. ⁠așa după cum se vede din filmări avionul a fost scăpat de sub controlul pilotului aflat la comandă (de obicei pilotul comandant dacă checklistul de avarie nu prevede altfel) 

8. ⁠modul în care a avut loc ultima parte a apropierii și impactul cu terenul poate sugera ca a avut loc o lipsă a comenzilor eleroanelor sau direcției, avionul neputând fi introdus corect în viraj pentru a putea fi axat pe pista de aterizare situată mai în dreapta locului unde a avut loc contactul”. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Comentarii

Pentru a vedea sau a publica comentarii, te rugăm să te autentifici în Facebook.
 
 
 
 
 
SONDAJ DE OPINIE
Alegeri primar București 2025: Pe cine votați?
Ciprian Ciucu
Daniel Băluță
Cătălin Drulă
Anca Alexandrescu
Ana Maria Ciceală
Alt candidat
Trimite răspunsul
x close