EXCLUSIV  Zboruri anulate, concedii distruse. Pilot: Acesta este motivul real al situației generale din aviație. Lăcomia nu cunoaște limite!

Fotografie de la Ahmed Muntasir: https://www.pexels.com/ro-ro/fotografie/vehicul-avion-de-pasageri-tehnologie-decolare-912050/
Fotografie de la Ahmed Muntasir: https://www.pexels.com/ro-ro/fotografie/vehicul-avion-de-pasageri-tehnologie-decolare-912050/

Companiile aeriene anulează curse aeriene, pe bandă rulantă. 

Motivul? Lipsa personalului. În pandemie, multe companii au concediat angajați.

Despre acest subiect ne-a vorbit pilotul Cezar Osiceanu.

„Acesta este motivul real al situației generale din aviație: profitul mai întâi! Cu toate că aproape toți operatorii aerieni au primit ajutoare de stat sub diverse forme, lăcomia nu cunoaște limite!

În pandemie, au fost dați afară piloții, tehnicii și însoțitorii de bord, dar și „furnicile”, adică personalul auxiliar (Checkin, încărcători de bagaje, șoferi etc).

În pandemie, corporatiștii nu au fost concediați și nu au suferit pierderi salariale.

2019 a fost anul de vârf al aviației mondiale, cu 100.000 zboruri pe zi, în timp ce, în 2021, cea mai rea zi a fost cu doar 10.000 zboruri pe zi.

Anul 2022 are o medie actualizată de peste 90% din anul 2019 realizată până în prezent și pentru finalul anului se estimează 100%.

Cu un număr de angajați mai mic cu 35-40% față de anul 2019 și cu doar 90% realizat față de acel an, puteți să calculați rata profitului pentru fiecare companiei aeriana cu ajutorul datelor publicate obligatoriu.

Toate companiile low cost vând cu 5% mai multe bilete decât capacitatea avionului respectiv și nimeni de la asociațiile de protecție a consumatorilor nu sancționează această practică rea.

Toate companiile aeriene au antamat curse charter sau regulate peste capacitățile lor fizice pentru a smulge pasagerilor bani în avans care să le asigure un Cash flow cât mai bun, ieftin și fără probleme.

Bazându-se pe prevederile nu tocmai actualizate ale „Drepturilor pasagerului”, unicul document oficial care protejează pasagerii cât de cât, companiile invocă în sprijinul lor clauzele de forță majoră. Astfel nu vor da înapoi decât maximum 10% din banii încasați pasagerilor - prin oferirea de bilete pe alte rute - se vor optimiza acele rute cu pasageri suplimentari”, a explicat pilotul Cezar Osiceanu pentru DC News.

VEZI ȘI ALTE ȘTIRI:

Un număr de 957 de zboruri (aterizări şi decolări) au înregistrat în intervalul 30 iunie - 6 iulie întârzieri mai mari de 30 minute pe Aeroportul Henri Coandă, iar 56 de curse au fost anulate de companiile aeriene care ar fi trebuit să le opereze, potrivit datelor Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti (CNAB).

„Companiile aeriene care au operat aceste zboruri au comunicat că întârzierile au fost generate de cauze precum rotaţia aeronavei sau a echipajului, restricţiile pe rută, lipsa echipajului (piloţi sau însoţitori de bord) sau a aeronavei, încărcarea/descărcarea obiectelor voluminoase, facilităţile de aeroport sau defecţiuni ale aeronavei. Numărul întârzierilor corespunde, în general, cotei de piaţă a companiilor aeriene pe AIHCB, astfel încât cele mai multe s-au înregistrat la Wizzair (264 de zboruri), TAROM (162 de zboruri), Ryanair (148) şi Blue Air (99 de zboruri)", spun reprezentanţii CNAB.

Tot în ultima săptămână, 56 de zboruri au fost anulate de companiile aeriene (30 de decolări şi 26 de aterizări), dintre acestea Wizzair având 23 de zboruri anulate, Ryanair şase, iar TAROM patru.

În total, în perioada 30 iunie - 6 iulie, pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti (AIHCB) au fost operate 2.357 de zboruri (1.189 aterizări şi 1.177 decolări).

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri

DC Media Group Audience

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel