Marea Britanie: Marca de țară, afectată grav. Îngrijorare la nivel mondial

Brexit
Brexit

Brexit a afectat deja "marca globală" a Regatului Unit, potrivit șefului celui mai mare conglomerat publicitar din lume, WPP.

Într-un interviu acordat cotidianului The Independent, Sir Martin Sorrell, directorul executiv al WPP, sugerează că tonul xenofob al campaniei de referendum din 2016 a făcut un mare rău care trebuie reparat, iar tratatul de la Bruxelles din 8 decembrie asupra drepturilor cetățenilor Uniunii Europene este primul pas necesar.

"Aceasta înseamnă că vom continua să atragem to ce este mai bun și mai strălucitor din întreaga Europă continentală chiar și după Brexit, ci să reparăm daunele făcute deja brandului britanic de retorica de divizare din timpul și după campania de referendum" a spus el.

În perioada premergătoare referendumului, campania oficială "Vote Leave" a accentuat avantajele reducerii imigrației și a afirmat că Turcia era pe punctul de a adera la Uniunea Europeană. Oficiali ai poliției britanice au arătat, de asemenea, o creștere a numărului crimelor "din ură" în urma votului.

Îngrijorarea provine din faptul că cele mai recente statistici oficiale privind migrația au arătat o creștere accentuată a numărului de cetățeni ai UE care părăsesc Regatul Unit în cursul anului 2017.

Sir Martin a spus că WPP, pe care a înființat-o în 1985 și care, în prezent, are o valoare de aproximativ 17 miliarde de lire sterline datorită recentelor achiziții, are un interes deosebit față de bunăstarea cetățenilor UE în Marea Britanie, deoarece compania are aproape 17 000 de angajați, aproximativ 15% din forța de muncă.

În unele divizii, proporția europenilor este de 30%.

Sir Martin, care a sprijinit-o pe Remain în referendum, afirmă, de asemenea, că, în ciuda înțelegerii de la Bruxelles din această lună, există o "cale lungă de parcurs" pentru a pune capăt nesiguranței firmelor din Regatul Unit cu privire la viitoarele relații comerciale cu Europa.

"Incertitudinea va fi un fapt al vieții de afaceri pentru cel puțin atâta timp cât este nevoie pentru a negocia o nouă relație comercială cu UE, dacă există una", a spus el.

"Până se va întâmpla acest lucru, multe companii vor continua să amâne sau să anuleze decizii de a investi în Marea Britanie", a mai spus Sir Martin Sorrell, directorul executiv al WPP, în interviul pentru The Independent.

WPP este cel mai mare grup de servicii de comunicații din lume,având peste 200.000 de angajați, care lucrează în 3.000 de birouri din 113 țări.

[citeste si]

Te-ar putea interesa







Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2020 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.25