Două mari clinici private își unesc forțele și cer schimbarea legii

Sistemul Medical MedLife și Rețeaua de sănătate Regina Maria, primii doi cei mai mari furnizori de servicii medicale private din România, își exprimă îngrijorarea în ceea ce privește tratamentul fiscal aplicabil asigurărilor voluntare de sănătate, lucru care poate restrânge accesul populației la servicii medicale de calitate.

"Potrivit companiilor de consultanță fiscală (două dintre cele patru cele mai mari companii de audit la nivel mondial – parte din "Big Four"), la ora actuală, în România, asigurările voluntare de sănătate nu pot fi deductibile din punct de vedere fiscal întrucât acestea includ și servicii care se suprapun cu cele acoperite de pachetul de bază (Legea 95/2006), fapt ce contravine legislației în vigoare din domeniul sănătății. Acest lucru vine în defavoarea dezvoltării coerente a sistemului de sănătate privat din România.

Mai mult, acest context ar putea aduce riscuri crescute la adresa companiilor care au contractat pentru angajați asigurări voluntare de sănătate, astfel că, în situația unor controale ANAF, acestea ar putea fi nevoite să achite, retroactiv, contribuțiile sociale, impozit pe profit și penalități aferente sumelor recalculate", se arată într-un comunicat de presă.

Sistemul Medical MedLife și Rețeaua de sănătate REGINA MARIA, în calitate de furnizori de servicii medicale private și, în același timp, de cei mai mari investitori în medicina privată din România, cred într-un sistem de facilități echitabile, care să permită în continuare dezvoltarea sistemului de sănătate din România și creșterea accesului populației la servicii medicale de calitate.

Modificarea legii

Primii doi cei mai mari furnizori de servicii medicale private din România solicită modificarea legislației fiscale astfel încât, atât asigurările voluntare de sănătate, care fac referire la serviciile de spitalizare, cât și pachetele de servicii de prevenție medicală oferite de operatorii medicali privați, să beneficieze de deductibilitate fiscală. Acest lucru se poate realiza și printr-o reglementare a pachetului de bază din sănătate.

"Credem foarte mult într-o coabitare transparentă și deschisă a celor două tipuri de produse – asigurări voluntare de sănătate și abonamente de sănătate. Această coabitare aduce beneficii majore pacientului, prin facilitarea accesului la servicii medicale pe toate cele trei paliere de nevoi de sănătate: educație continuă și prevenție, dar și evaluarea și rezolvarea unor probleme de sănătate cu o dificultate mică, medie cât și gravă. Vorbim despre două produse care acoperă nevoi medicale diferite: pachetele de prevenție care asigură partea de profilaxie și educație medicală, în timp ce asigurarea acoperă un risc medical pentru nevoi spitalicești. Aceste două produse acoperă integral nevoile de servicii din sistemul de sănătate din România și trebuie să beneficieze de tratament fiscal echitabil." a declarat Fady Chreih, Directorul General al Rețelei de sănătate REGINA MARIA.

"Prin utilizarea facilităților fiscale și a reglementărilor europene, statul român ar putea încuraja dezvoltarea companiilor private care ar oferi servicii medicale de calitate și, de asemenea, ar contribui prin impozitele plătite la finanțarea bugetului de stat. Suntem prezenți pe piața de servicii medicale private din România de douăzeci de ani, timp în care am dezvoltat o rețea de zeci de spitale, clinici și laboratoare și am investit anual milioane de euro pentru dezvoltarea infrastructurii și implicit pentru creșterea calității actului medical contribuind, în acelașii timp, la reducerea cheltuielilor suportate de stat pentru sănătate. Vrem în continuare să facem investiții în sistemul de sănătate și să facilităm accesul unui număr cât mai mare de români la servicii de calitate, comparabile cu cele din străinătate.", susține Mihai Marcu, Președinte CA MedLife.

"Un exemplu de sistem european matur și total opus de cel din România este cel din Franța – unde sistemul de asigurări de sănătate obligatoriu este completat de asigurările voluntare de sănătate. Astfel, potrivit ultimelor reglementări în materie fiscală, începând cu 1 ianuarie 2016, angajatorii francezi sunt obligați să ofere angajaților asigurări voluntare de sănătate având tratament fiscal privilegiat. La ora actuală, peste 88% dintre francezi dețin o asigurare privată de sănătate, 20% din cheltuielile totale pentru sănătate fiind acoperite prin acestea. Deși Franța are un sistem public de sănătate, acesta nu acoperă toate nevoile pacienților. Astfel, 88% din populație are polițe de asigurare privată complementară. Asigurarea complementară acoperă costurile totale sau parțiale nerambursate de sistem", se mai arată în comunicatul de presă.

Beneficiile pacientului în cazul coabitării produselor de asigurare voluntară de sănătate și pachet medical de prevenție:

Pachetul de preventie (abonamentul de sănătate). Pe baza acestuia, cumpărat direct de la furnizorul de servicii de sănătate, pacientul beneficiază de un pachet de servicii medicale de bază. Utilizarea unui astfel de abonament înseamnă beneficii majore prin efectul de prevenție și identificarea timpurie a unei potențiale probleme de sănătate. În România, acest sistem bazat și pe pachete de prevenție (abonamente medicale) funcționează de 20 de ani foarte bine pentru prevenție, diagnosticare și tratament, neacoperind zona spitalicească.
Asigurarea medicală + Pachetul de prevenție (abonamentul de sănătate). Cele două instrumente coexistă perfect pentru nevoile de evaluare și rezolvare a unor probleme de sănătate de gravitate mică și medie, susținându-se și asigurând cetățeanului accesul la servicii medicale de calitate, permanent, cu posibilitatea activării sau nu a unei asigurări medicale.

Asigurarea medicală.

Utilizată pentru evaluarea și rezolvarea unor probleme majore de sănătate în situații grave, asigurarea medicală funcționează ca soluție financiară necesară pentru acoperirea unor riscuri majore (în zona de spitalizare și intervenții chirurgicale, de exemplu).

Context local

Datele curente arată că, în prezent, România se află pe ultimul loc în Europa în ceea ce privește ponderea cheltuielilor cu sănătatea din PIB, cu 5,1% mai puțin față de media europeană (8,6%). Cheltuielile cu asigurările private de sănătate reprezintă în România 0,01% din PIB, de 80 ori mai puțin față de media europeană (0,8%), iar ponderea medie a asigurărilor voluntare de sănătate din totalul cheltuielilor este de aproximativ 0,09% în România, de aproximativ 56 de ori mai mică față de media europeană (5%).

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri

DC Media Group Audience

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel