După ce drumul prin Pădurea Băneasa, care ajunge în cartierul Greenfield, a fost blocat, apare o nouă controversă.
În momentul în care au închis drumul, cartierul Greenfield din Sector 1 nu mai are acces în Sectorul 1! Decât în Otopeni! Așadar, administrativ, nu mai este legat de Sectorul! Practic... își pot declara independența pentru că oamenii de acolo par a fi acum ai nimănui.
„1. Locuitorii din Greenfield sunt victimele unui dezvoltator care s-a grăbit să facă blocuri fără să facă și drumuri, cu concursul unei autorități locale incompetente. E una din sutele de dezvoltări pe același calapod, ale căror consecințe le simt bucureștenii blocați în trafic.
2. Nu sunt de acord și nu voi face niciun demers pentru un drum permanent prin pădure (cu atât mai mult cu cât s-au parcelat terenurile de o parte și alta a drumului de către proprietari care vor să construiască).Nu există nicio documentație de urbanism care să-l prevadă, iar eu nu voi propune vreuna. Însă în măsura în care este legal, sunt de acord cu soluția provizorie de traversare a pădurii pe drumul forestier existent până la construirea unor ieșiri definitive în șoseaua de centură.
3. În schimb, am toată susținerea pentru proiectele investitorului care prevăd drumuri de ieșire în șoseaua de centură. Investitorul are din anul 2019 avizul preliminar de la PMB pentru trei PUZ-uri care prevăd ieșiri din cartier în șoseaua de centură. În baza acestor avize preliminare trebuie să obțină avizele de la alte instituții și să revină la PMB pentru avizul arhitectului-șef.
Pentru două dintre proiecte nu a mai revenit la PMB. Pentru al treilea a venit la PMB cu documentația completă în decembrie 2022.
Explicații suplimentare:
1. Investitorul a obținut un PUZ în anul 2008 care prevedea două intrări din șoseaua de centură. PUZ-ul nu prevedea cine să facă aceste drumuri de acces, investitorul sau autoritatea. În mod normal, autoritatea trebuia să dea PUZ-ul împreună cu un plan de acțiune care să condiționeze emiterea autorizațiilor de construire de realizarea în prealabil a drumurilor pe cheltuiala investitorului.
2. Investitorul a obținut un alt PUZ în 2019, pentru o a doua etapă a dezvoltării, mult mai mare decât precedenta, fără alte drumuri de acces”.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu