Aproximativ 28 de kilometri din Autostrada Nădlac-Arad au fost deschiși vineri, între localitatea arădeană Pecica și nodul rutier de la Nădlac.
Cei 22,2 km din Lotul 1 și alți 6 km din Lotul 2 au fost deschiși circulației deși lucrările la autostradă încă nu sunt finalizate. Accesul pe noua șosea de mare viteză este permis momentan doar autoturismelor, nu și traficului greu pe direcție spre graniță.
Segmentul de Autostradă nu are montate panourile antiorbire şi nici gardurile de pe margine. Constructorii dau însă asigurări că ce a mai rămas de făcut nu va pune în pericol vieţile şoferilor şi că totul va fi gata până la sfârşitul lui ianuarie. În urmă cu exact trei ani aceeaşi promisiune o făceau şi constructorii care au deschis circulaţiei autostrada Arad-Timişoara, conform Digi 24.
Lucrările la cei 22,2 km de autostradă, dintre Nădlac şi Pecica, sunt executate de un consorțiu format din companiile Astaldi și Max Boegl România, care au preluat în 2013 autostrada de la firma Romstrade, lucrările fiind executate atunci în proporţie de 27%.
Acest tronson este ultimul din România, cel mai la vest, şi va conecta autostrada de pe vechiul coridor IV (Nădlac-Arad-Timişoara-Lugoj-Deva-Sibiu) de autostrăzile din Ungaria şi, mai departe, de Vestul Europei.
În acest an, România a inaugurat un singur tronson de autostradă, tot de 22 km: lotul 3 al autostrăzii Orăştie-Sibiu, care permite circulaţia neîntreruptă pe autostradă între Sibiu şi Deva, pe 126 km. Este a treia autostradă cu o lungime mai mare de 100 km din ţară.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News