Coronavirus - COVID 19
România în stare de alertă
-
confirmate
-
vindecate
-
decese
Sună-ne (Luni - Vineri, 09:00 - 18:00) sau scrie-ne la numărul 0772.264.642 sau la adresa de e-mail [email protected] și pune intrebări despre coronavirus, situații sociale, medicale, suport psihologic. Semnalează situații deosebite.

Un deputat PNL A RĂBUFNIT după scenele violente din Gorj: Copiii nu sunt roboți

Marilen Pirtea, rectorul UVT
Marilen Pirtea, rectorul UVT

Încep să apară noi reacții cu privire la violențele ce au avut loc în județul Gorj. Marilen Pirtea a venit cu un mesaj dur în ceea ce privește comportamentul copiilor și problemele din sistemul educațional.

În contextul violențelor din județul Gorj, Marilen Pirtea, deputat din partea PNL, a venit cu un mesaj în care își exprimă îngrijorarea cu privire la evenimentele ce au avut loc.

Scenele sunt oribile

„Scene ce sunt foarte greu de urmărit, dezvăluind agresiuni oribile ce s-au desfășurat de curând asupra unei fete de 13 ani, având ca agresoare alte două fete minore, în fața unui public format din adolescenți, au determinat un val de acuze publice și chiar reacții de isterie. E cazul să ducem analiza la un nivel mai profund și să căutăm să înțelegem întregul complex de factori ce sunt implicați în generarea unor astfel de comportamente anti-sociale și anti-umane, revoltătoare în cazul acestor copii minori”, susține vicepreședintele Camerei Deputaților, liberalul Marilen Pirtea.

 

Copiii nu pot fi programați, precum roboții

„În primul rând, se poate remarca faptul că a intervenit la copii o frustrare acută, pe care ei o resimt în perioadele în care sunt obligați să-și limiteze interacțiunile și viața socială. Copiii nu pot fi programați, precum roboții, ei sunt ființe sociale, care au nevoie de relaționare - nu de izolare -, iar perioada foarte lungă de timp în care au fost obligați să se izoleze aproape în totalitate, fără program școlar și fără posibilitatea de a participa la activități culturale și de învățământ față în față, se resimte și în ieșirile agresive, pe care le au uneori. Fără să fie le fie scuzabile ieșirile violente, ar fi mai bine să căutăm să îi înțelegem pe acei copii care au dezvoltat un profil nevrotic în timpul acestei izolări de 6 luni, dar și să le acordăm tot sprijinul pentru a-și tempera ieșirile indezirabile”, observă deputatul liberal.

 

Profesorii trăiesc o „teroare psihică”

„Un alt factor major, care completează seria de influențe contextuale asupra comportamentului copiilor, care agravează ieșirile negative ale celor înclinați spre violență, constă în inacțiunea profesorilor, cei ce ar fi direct responsabili de educarea unui simț civic și moral al copiilor. Profesorii, însă, trăiesc acum într-o adevărată „teroare psihică”, determinată de presiunea părinților copiilor și a familiilor lor în ansamblu. Dascălii sunt acum sub un stres continuu, datorat excesivei intervenții protecționiste a părinților față de comportamentul copiilor lor, indiferent dacă au sau nu au motive întemeiate pentru a manifesta o astfel de grijă ieșită din comun. Această depășire excesivă a rolurilor educaționale din triunghiul „Școală – Copii - Părinți” se explică și prin completa detașare și derobare pe care unii părinți o manifestă față de rolul important de educator în cadrul  familiei. Sub motivul că au un job foarte solicitant, părinții abandonează rolul de educator al copiilor lor, cerând în schimb mai mult decât este posibil de la dascăli, astfel că derapează ușor în atitudini critice, presându-i pe educatorii din școală cu solicitări de multe ori absurde”, completează Marilen Pirtea.

 

„Să recunoaștem, în delicatul și complexul domeniu al educației se manifestă, tot mai des, o presiune constantă a părinților și familiilor elevilor,  prin deja cunoscutele grupuri de pe WhatsApp, în care aceștia devin excesiv de îngrijorați și alarmați datorită situațiilor în care cadrele didactice își dovedesc, uneori, slaba pregătire și lipsa de atitudine. Dascălii devin instrumentul prin care părinții exercită o presiune constantă pentru a li se confirma evaluările personale și subiective despre copii. Dintr-o astfel de „nerăbdare” a părinților, care reacționează exagerat în fața situațiilor de inadecvare demonstrate de către cadrele didactice, mulți dintre aceștia ajung să-și asume ei înșiși o calificare situată cel puțin la nivelul calificării dascălilor din școală, o eroare semnificativă, de cele mai multe ori. Nu e greu să înțelegem, într-un astfel de sens al sarabandei de percepții și autopercepții greșite, cum se înmulțesc și promotorii teoriei conspirațiilor, fie că vorbim de vaccinuri, de tehnologia 5G sau de coronavirus. Persoanele care își autoevaluează competențele mult dincolo de granițele lor reale sunt predispuse să creadă că, de fapt, coronavirusul este o conspirație. Explicația fenomenului are o directă legătură  cu inflația de diplome, un fenomen ce nu este pur românesc, îl regăsim explicat și în capitolul 3 al cărții lui Tom Nichols, „Sfârșitul Competenței„ intitulat „Studiile superioare: clientul are întotdeauna dreptate”, observă deputatul Marilen Pirtea.

 

Meseria de profesor nu este respectată la justa ei valoare

„Pe de altă parte, nici îmbrățișarea meseriei de profesor nu este astăzi stimulată, nici prin mecanisme sociale și nici prin pârghiile instituționale ale statului. Profesorul nu beneficiază de respectul cuvenit și nici de statutul social pe care l-ar merita. De aici pleacă și o anume atitudine de teamă manifestată de dascăli, care  sunt „timizi” în acordarea penalizărilor potrivite pentru comportamentele agresive și violente ale copiilor. Se mai practică astăzi scăderea notelor la purtare?  Se mai recurge la motivarea negativă? Probabil că mult prea puțin în raport cu o necesară practică a formării conduitelor dezirabile în societate”, completează profesorul universitar Marilen Pirtea, rectorul Universității de Vest din Timișoara.

 

 

„Violențele aproape inexplicabile, pe care le observăm și care ne șochează în aceste zile, se pot analiza totuși, într-o dezbatere mai profundă, prin apelul la o suită de factori care s-au aglomerat în spațiul nostru public școlar. Acești factori sistemici caracterizează acum un profil aproape descurajant al sistemului și culturii noastre educaționale. Doar prin decizii bazate pe dovezi, obținute prin accesarea datelor deschise despre școala românească, vom reuși să generăm soluții utile, mai ales pentru creșterea siguranței în scoli și în mediul public”, conchide deputatul Marilen Pirtea.

 

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Get it on App Store Get it on Google Play








Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2020 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


nxt.23
YesMy