Trei secrete despre zborul cu avionul, dezvăluite de o fostă stewardesă. De ce companiile aeriene vând mai multe bilete pe un singur zbor decât numărul locurilor

Foto: Pixabay
Foto: Pixabay

O fostă stewardesă spune că de obicei companiile aeriene vând mai multe bilete pe un singur zbor decât numărul locurilor.

Vlada Grecu, tânăra din Chișinău care anterior a fost însoțitoare de bord și care a devenit cunoscută pe TikTok după ce a început să facă scurte videouri în care povestea lucruri interesante legate de zborul cu avionul, a dezvăluit din nou mai multe secrete legate de zborul cu avionul.

VEZI ȘI: Trucuri de zbor. Ce faci dacă trolerul tău e prea înalt, dar nu vrei să fii taxat sau dacă vrei un loc mai bun în avion

Aceasta spune, într-unul dintre videourile postate pe contul ei, că de obicei companiile aeriene vând mai multe bilete pe un singur zbor decât numărul locurilor. Internauții s-au întrebat în comentarii de ce companiile ar face așa ceva ce se întâmplă cu cei care rămâne fără locuri.

@vlada.prada Să nu spui nimănui despre aceste lucruri. ???? IG: @grekuvlada #vladaprada ♬ original sound - Salomé

Ei bine, practica denunțată de fosta stewardesă chiar există și se numește overbooking. Este utilizată de multe companii aeriene pentru a compensa pasagerii care nu se prezintă la îmbarcare. Statistic, pe aproape orice zbor există un procent de pasageri care anulează sau nu apar, iar companiile încearcă să maximizeze ocuparea locurilor și profitabilitatea.

Companiile aeriene analizează date istorice pentru fiecare rută și estimează câți pasageri nu vor apărea și vând mai multe bilete decât locurile disponibile în avion. Dacă toți pasagerii cu rezervări se prezintă, compania cere voluntari să cedeze locul în schimbul unor compensații (bani, vouchere, cazare, reprogramare pe alt zbor). Dacă nu sunt suficienți voluntari, unii pasageri pot fi refuzați la îmbarcare (bumping), iar compania este obligată să le ofere despăgubiri conform legislației.

În UE, conform Regulamentului CE 261/2004, pasagerii au dreptul la:

Rambursare sau reprogramare pe un alt zbor.

Compensații între 250 și 600 de euro, în funcție de distanța zborului.

Mese, cazare și transport, dacă este necesar.

Piloții nu aud când pasagerii aplaudă la aterizare

Un alt secret dezvăluit de fosta însoțitoare de bord este că piloții nu aud atunci când pasagerii aplaudă la aterizare. Și această dezvăluire i-a surprins pe internauți, aceștia întrebându-se de ce atunci se mai aplaudă la aterizare.

Ei bine, și acest lucru este adevărat. Piloții nu aud aplauzele pasagerilor din cauza mai multor factori. Cabina de pilotaj este bine izolată fonic pentru a reduce zgomotul motoarelor și al vântului, ceea ce face dificilă auzirea sunetelor din cabină. În plus, după atacurile din 2001, ușile cabinei de pilotaj sunt blindate și bine izolate, ceea ce împiedică transmiterea sunetelor dintre cabină și cockpit. În plus, în timpul aterizării și imediat după, piloții sunt ocupați cu procedurile de oprire a avionului, comunicația cu turnul de control și alte verificări. Motoarele și alte sisteme ale avionului generează un nivel ridicat de zgomot, ceea ce face aplauzele și mai greu de perceput.

Dacă pasagerii vor ca piloții să știe că au fost apreciați, cel mai bun mod este să le transmită mulțumiri prin echipajul de cabină sau să le lase un feedback pozitiv companiei aeriene.

În zbor mereu vrem să mâncăm mai mult pentru că stomacul se dilată?

Al treilea secret dezvăluit de Vlada Grecu este acela că în zbor mereu vrem să mâncăm mai mult pentru că stomacul se dilată. Ei bine, analizând această informație am aflat că medicii și nutriționiștii spun că senzația de foame în avion nu este cauzată de dilatarea stomacului, ci de factori fiziologici și de mediu.

Spre exemplu, se știe că la altitudini mari, presiunea aerului scade, iar corpul primește mai puțin oxigen. Acest lucru poate afecta metabolismul și nivelul de energie, făcându-ne să ne simțim mai obosiți și, uneori, mai înfometați. În plus, aerul din cabină este foarte uscat (umiditate sub 20%), ceea ce poate duce la deshidratare, iar creierul poate interpreta greșit semnalele de sete și să ne facă să credem că ne este foame.

Totodată, studiile arată că la altitudine, sensibilitatea la gusturile sărat și dulce scade cu până la 30%. De aceea alimentele din avion sunt adesea mai sărate și condimentate pentru a compensa acest efect. Unele persoane pot mânca mai mult din cauza modificării percepției gustului.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2025 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel