O nouă ediţie a cărţii 'O discuţie la Masa Tăcerii. Brâncuşi viu' de Romulus Rusan - lansată la Bookfest

[] []

31 mai 2019 / 18:47
Salveaza PDF Comentarii

O nouă ediţie a cărţii 'O discuţie la Masa Tăcerii. Brâncuşi viu' de Romulus Rusan a fost lansată vineri la Bookfest. 

'Cartea cuprinde 12 convorbiri cu 12 personaje, unele dintre ele mari personalităţi, precum Cella Delavrancea sau Miliţa Petraşcu ori inginerul care a construit 'Coloana fără sfârşit', deci 12 convorbiri cu nişte oameni care l-au cunoscut pe Brâncuşi. (...)

Ei vorbesc despre cum era Brâncuşi ca om şi ca artist, nu în sensul că îi studiază opera, ci în sensul că povestesc cum lucra, de exemplu mărturiile inginerului Georgescu-Gorjan, care povesteşte cum a făcut el, cum a turnat coloana pe schiţe pe care i le dădea în fiecare dimineaţă', a declarat poeta Ana Blandiana, la lansarea cărţii. Paul Marinescu, director editorial la Editura Spandugino, unde a apărut volumul, a precizat că este vorba despre o a patra ediţie a cărţii. 'Prima a fost în 1976. Faţă de toate celelalte trei ediţii, aceasta are în plus un material fotografic pe care ni l-a pus la dispoziţie doamna Sorana Georgescu-Gorjan din arhiva familiei.

Sunt fotografii luate la ridicarea 'Coloanei fără sfârşit' de către inginerul Gorjan şi în care îl putem surprinde şi pe Brâncuşi, care filma evenimentul', a spus Marinescu. Istoricul Sorin Antohi a spus că această carte cuprinde mărturii de la persoane care în 1976 erau în viaţă, care avuseseră privilegiul de a-l cunoaşte pe Brâncuşi viu şi îşi amintesc cum era acesta când trăia.

'Aceasta este o comoară, pentru că, reeditată după atâţia ani, ne readuce imaginea proaspătă a unui Brâncuşi viu şi ne scoate din atmosfera de mitologie ajunsă până la delir produsă pe de o parte de media, în ultimele două - trei decenii, şi vorbeşte de la început fie de specialişti care l-au supra-interpretat pe Brâncuşi, uneori în forme incredibil de stupide şi de nepotrivite, fie au făcut încercări de a-l recupera pentru una sau alta din ideologiile culturale de la - să spunem - românismul fundamentalist al anilor '30 până la comunism', a adăugat Antohi. În opinia poetului Nicolae Prelipceanu, cartea întemeiază nu mituri, ci 'profilul omului şi artistului Brâncuşi'. 

Te-ar putea interesa







Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2020 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.29