Mihai Daraban, președintele Camerei de Comerț și Industrie a României (CCIR), a deschis astăzi, 21 februarie, cea de-a 41 ediție a Târgului de Turism, care se desfășoară în perioada 21-24 februarie, în pavilioanele B1 și B2 de la Romexpo.
Mihai Daraban a subliniat în deschiderea manifestației rolul CCIR și al Romexpo în dezvoltarea și promovarea acestui sector de activitate: „Sprijinim promovarea turismului prin toate mijloacele de care dispunem. Noile pavilioane aduc facilități care sunt apreciate în egală măsură atât de expozanți cât și de vizitatori".
„Ediția de anul acesta a Târgului de Turism vorbește de la sine, prin cifre, despre efervescența acestui important domeniu de activitate, respectiv 329 de expozanți, față de 291 la ediția precedentă, pe o suprafață de 15.440 mp. Din totalul de 329 de expozanți, 71 sunt străini, prima ediția din acest an a Târgului de Turism atingând astfel un grad de internaționalizare de 22%", a adăugat președintele CCIR.
La rândul său, Bogdan Gheorghe Trif, minstrul Turismului a declarat că: „În anul 2018, raportat la anul precedent, a fost înregistrată o creștere a numărului de turiști de aproape de 6,6%, iar turiștii străini au lăsat în România cu 120 milioane de euro mai mult decât în 2017. Iată, avem creșteri care sunt mari, dar care nu ne satisfac, pentru că știm, România are un potențial de dezvoltare turistică mult, mult mai mare. (...) Anul acesta am reușit să avem un buget de investiții cu 600% mai mare, iar acest aspect este extrem de important pentru că pe lângă promovare, Ministerul Turismului trebuie să și încurajeze și să subvenționeze investițiile pe care autoritățile publice locale le realizează".
Ediția din acest an a Târgului de Turism reunește 330 de mari companii iar gradul de internaționalizare anul acesta este de 22%. 15 țări își prezintă zonele și obiectivele turistice: Bulgaria, Chile, Congo, Croația, Grecia, Ungaria, Israel, Macedonia, Moldova, Palestina, Portugalia, România, Rusia, Spania și Turcia.
Backgorund Târgul de Turism al României este organizat de Romexpo, bianual, primăvara și toamna, împreună cu Camerele de Comerț și Industrie din România, în parteneriat strategic cu Asociația Națională a Agențiilor de Turism din România (ANAT) și în parteneriat cu: Organizația Patronală a Turismului Balnear din România (OPTBR), Federația Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR), Asociația Națională de Turism Rural, Ecologic și Cultural (ANTREC). Pavilionul B1 este dedicat zonelor turistice din România prin intermediul: Administrațiilor Publice Locale, Asociațiilor de Turism, Oficiilor de Turism, Consiliilor Județene si Primarii, iar Pavilionul B2 este dedicat Agenții de turism, touroperatori, participări internaționale si servicii turistice.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu