Informatica 365. Program major pentru profesorii români

Darius Muresan / 07 Martie 2018 / 18:30 Salveaza PDF Comentarii
Descriere foto:

Fundația EOS lansează proiectul Informatica 365 în parteneriat cu Microsoft România, prin programul global de responsabilitate socială Microsoft YouthSpark. 

Deși proiectul se adresează profesorilor de gimnaziu, beneficiarii finali vor fi elevii, pentru că în cadrul materiei obligatorii Informatică și TIC pot dobândi cunoștințe de programare prin intermediul Minecraft pentru Educație (versiune a îndrăgitului joc Minecraft, dezvoltată special pentru scopuri didactice) și prin cursurile Programare Creativă prin Jocuri și Aplicații.

Prin această măsură, România  se înscrie în rândul țărilor din Europa care au introdus studiul obligatoriu al informaticii alături de tehnologia informației și comunicațiilor la ciclul gimnazial.

„Fundația EOS lansează proiectul Informatica 365 în parteneriat cu Microsoft România, prin programul global de responsabilitate socială Microsoft YouthSpark. Deși proiectul se adresează profesorilor de gimnaziu, beneficiarii finali vor fi elevii, pentru că în cadrul materiei obligatorii Informatică și TIC pot dobândi cunoștințe de programare prin intermediul Minecraft pentru Educație (versiune a îndrăgitului joc Minecraft, dezvoltată special pentru scopuri didactice) și prin cursurile Programare Creativă prin Jocuri și Aplicații.

Prin această măsură, România se înscrie în rândul țărilor din Europa care au introdus studiul obligatoriu al informaticii alături de tehnologia informației și comunicațiilor la ciclul gimnazial, într-un context în care informatica are rolul de a educa elevii să fie autori / creatori de instrumente computaționale (spre exemplu aplicații software), în timp ce tehnologia informației îi educă pe elevi să fie doar utilizatori de tehnologii informatice (hardware și software).

În plin avânt al societății informaționale, cele mai căutate locuri de muncă nici nu existau în urmă cu 10 sau chiar 5 ani, conform raportului ,,The Future of Jobs" publicat cu ocazia Forumului Economic Mondial de la Davos, 2016. Printre principalii factori producători de schimbare în ceea ce privește locurile de muncă vor fi: cloud computing, tehnologiile big data, Internet of Things, robotica avansată, inteligența artificială, machine learning, toate acestea necesitând cunoștințe / abilități de programare, nu doar de utilizare a tehnologiei.

[citeste si]

Aceste perspective creează necesitatea concretă de a transforma sistemul educațional pentru a instrui și pregăti elevii din punct de vedere al competențelor, astfel încât aceștia să poată avea acces la locurile de muncă ale viitorului, o precondiție fiind formarea de profesori competenți în domeniu.

Proiectul Informatica 365 își propune să susțină inițiativa Ministerului Educației Naționale de a introduce programarea într-un stadiu timpuriu al ciclului educațional. Astfel, programul își propune să faciliteze accesul profesorilor de gimnaziu la instrumente și resurse educaționale pentru predarea acestei discipline, prin acreditarea cursurilor: Minecraft pentru Educație și Programare Creativă prin Jocuri și Aplicații”, se arată într-un comunicat.



Te-ar putea interesa








Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?


Copyright 2018 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.25