Golden Gate-ul de România prinde contur. Care este stadiul lucrărilor la podul suspendat peste Dunăre

Primul segment al podului a părăsit incinta Șantierului Naval Brăila în urmă cu o săptămână / Foto: Facebook
Primul segment al podului a părăsit incinta Șantierului Naval Brăila în urmă cu o săptămână / Foto: Facebook

Lucrările la podul suspendat peste Dunăre, care face legătura între Brăila şi Tulcea, avansează în mod spectaculos. Golden Gate-ul de România va fi dat în circulaţie până la sfârşitul anului viitor, aşa cum prevede contractul.

Potrivit ultimelor postări de pe pagina oficială de Facebook, lucrările la Podul peste Dunăre de la Brăila par să fie în grafic. Încet, încet, gigantul pod  începe să semene tot mai mult cu prototipul proiectat în stadiu final care va avea trei deschideri: o deschidere principală (1120 m) și două deschideri laterale pe malul Brăila și pe malul Tulcea. De o parte și de alta sunt două viaducte de acces în lungime de câte 110 m fiecare. Podul de la Brăila va măsura aproape 2 kilometri, iar pe lângă el se construiesc și alți 23 de kilometri de drum expres.

După ridicarea celor două turnuri, care au fiecare 192,64 metri și vor fi practic cele mai înalte construcții din România (dincolo de coșuri de fum sau antene), s-a început deja şi operațiunea de ridicare a cablurilor uriașe de oțel care vor susține tablierul podului. O filmare spectaculoasă cu drona a circulat pe internet încă de la începutul anului. „Aproximativ 81.000 de kilometri de fir de oțel, îndeajuns cât să înconjoare pământul de două ori, se vor împleti și vor forma 16 toroane care vor alcătui două cabluri cu o lungime de doi kilometri fiecare. Greutatea totală a celor două cabluri este de peste 6.700 tone. Garanția oferită de constructorul japonez al cablurilor este de 120 de ani”, potrivit Companiei de Drumuri. Fiecare cablu are 60 de centimetri în diametru și va susține tablierul metalic cu ajutorul tiranților. Pe fiecare mal, cablurile se vor ancora în câte un bloc de ancoraj. Fiecare segment al tablierului metalic are o greutate medie de 250 de tone. În total vor fi 86 de segmente ale tablierului metalic care cântăresc în total peste 20.800 tone. La momentul finalizării, va fi al treilea pod din Europa din punct de vedere al deschiderii centrale și al lungimii.

Segmentele tablierului care vor forma calea de rulare a podului sunt construite în Şantierul Naval Brăila, lungimea unui segment fiind de 25 metri, iar greutatea de 250 de tone, conform Agerpres. Acestea se vor monta cu ajutorul unor macarale plutitoare și ale unor sisteme hidraulice de ridicare, construite special pentru astfel de lucrări, conform CNAIR.

Prima încercare de montare tablier din 16.02.2022:

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri

DC Media Group Audience

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel