De ce se tot anulează cursele de avion de la începutul anului 2022?
Aflăm răspunsul de la pilotul Cezar Osiceanu.
Întreaga Americă caută piloți pentru avioanele de transport civil. Toate marile companii au raportat, de la începutul anului, anulări de curse ca urmare a lipsei de piloți și stewarzi. Nici în România situația nu este roz! Care sunt motivele aflați de la pilotul Cezar Osiceanu.
„Întreaga Americă caută piloți pentru avioanele de transport civil. Toate marile companii au raportat, de la începutul anului, anulări de curse ca urmare a lipsei de piloți și stewarzi.
Sindicatul piloților companiei americane Alaska Air a autorizat începerea grevei ca urmare a refuzului patronatului de mărire a veniturilor piloților grav afectate de inflație, scăderea puterii de cumpărare și perioada de pandemie, când mulți piloți au fost trimiși în șomaj.
Pe acest fond al lipsei de personal, stewarzii de la Air Canada au obținut plata dublă a perioadei de îmbarcare/ debarcare a pasagerilor față de ora de zbor efectivă.
În Anglia, companiile aeriene deținătoare de avioane Airbus 319 și-au redus capacitatea de transport scoțând de la vânzare 6 locuri din avion pentru a putea zbura cu un număr mai mic de stewarzi la bord!
În România, piloții și însoțitorii de bord au pierdut 40% din valoarea salariilor lor, ca urmare a inflației din perioada 2008 până în prezent.
- numărul mare de piloți ieșiți din sistem prin pensionare
- condițiile de lucru oferite cu opt zile consecutive de zbor urmate de doar două zile libere, cu un singur weekend pe lună în zilele de sâmbătă și duminică
- împingerea baremului anual maxim de zbor la 900 de ore și chiar 1.100. În România, prin aplicarea Regulamentului European EASA ce prevede cele de mai sus, s-a încălcat în mod deliberat Codul Muncii din dorința companiilor de a face profit cu orice preț și au fost puse în pericol securitatea și siguranța zborului
- refuzul oferirii suportului necesar din partea familiilor piloților. Numărul mare de divorțuri, probleme cu copii crescuți cu tatăl prezent în poze și multe altele sunt motive importante ce contribuie la această situație
- plata muncii din ce în ce mai redusă. În USA, un pilot comandant de avion MD 80, cu o capacitate de 120 de pasageri, pentru a supraviețui trebuie să își mai ia o slujbă pentru că cei 2.500 USD nu îi ajung
- posibilitatea obținerii de câștiguri egale sau superioare prin reorientare profesională către alte activități. În general piloții și stewarzii posedă calificări tehnice, lingvistice, școlare recunoscute și atestate în multe domenii, ceea ce le permite o rapidă, ieftină și ușoară reconversie profesională
- falimentele unui număr impresionant de mare de companii aeriene în timpul pandemiei
- lipsa capacităților companiilor de a oferi sesiuni de simulator suplimentare în perioada pandemiei ca măsură de păstrare a antrenamentului personal al piloților
- canibalismul de sectă din rândul piloților pe durata pandemiei când primii dați afară erau piloții începători care făcuseră eforturi financiare mari pentru achitarea școlilor și examenelor necesare pentru a deveni piloți profesioniști”, a spus pilotul Cezar Osiceanu pentru DC News.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu