ANPC a anunțat că, în urma controalelor de la Hala Obor din București, au fost constatate nereguli.
„Hala Obor trebuie să iasă la pensie. Personal am participat la acțiunea de control din 2019, ocazie cu care administratorii acestui spatiu ne-au promis că vor proceda la renovarea lui completă. Au mai urmat acțiuni similare și singurul lucru substanțial obținut au fost tot promisiunile. Înțelegem perfect că această hală reprezenta o sursă de produse pentru persoanele în etate, din zona respective, datorită prețurilor mici. Dar, în situația de față, ieftin se dovedește a fi un pericol pentru sănătatea consumatorilor. Lipsa flagrantă de curățenie și siguranță trebuie oprită aici. Modul de desfășurare a activităților comerciale este desprins din anii ’70. Indiferent cât se vor supăra de tare unii consumatori pe acțiunea noastră am făcut-o și pentru siguranța acestora. Sunt convins că acest mesaj ferm va fi un imbold pentru renovarea halei și întoarcerea ei pe piață într-un mod corespunzător”, a declarat Horia Constantinescu, președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor.
În urma verificărilor a 28 de operatori economici, care activează în Hala Obor, comisarii CRPC București-Ilfov au aplicat amenzi contravenționale în valoare de 171.000 lei, au dispus oprirea temporară a prestării de servicii a 14 operatori economici până la remedierea deficiențelor și a fost propusă închiderea temporară a unității (Hala Obor) pe o durată de la șase la 12 luni pentru săvârșirea repetată a unor abateri sancționate de organele de control în decurs de șase luni de la prima constatare.
În ceea ce privește locația Halei Obor, deficiențele constatate aici au fost: existența, în continuare, a unor pavimente cu denivelări sau spărturi; tranzitarea unor fire electrice în zone circulabile; existența, în continuare, a unor margini ale zonelor placate cu gresie (în hala de pește) sparte, ciobite sau lipsă; prezența, la nivelul gurilor de scurgere a apei în rețeaua de canalizare, a unor protecții metalice desprinse parțial si care pot produce leziuni consumatorilor; existența, în hala de comercializare a peștelui, a unei portiuni asimilate unui acoperiș, care prezintă, pe suprafață, porțiuni de rugină, obiecte abandonate sau resturi de ambalaje și praf acumulat; neigienizarea corespunzătoarea a căilor de acces pentru clienții din Hala Obor; neigienizarea ventilatoarele amplasate la nivelul plafonului, în perimetrul de vânzare a produselor din carne și lactate; prezența păsărilor în incinta halei, existând posibilitatea impurificarii produselor alimentare expuse la vânzare; existența unor zone de tencuială desprinse, pe pereții exteriori ai intrării în hala de pește; existența, în subsolul Halei, a unor condiții insalubre, cu exfolieri ale tavanelor și pereților, mucegai, miros dezagreabil, depozitarea unor cantități importante de moloz și ambalaje provenite de la diverse produs.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu