Ce se ascunde în spatele bizarului anunț făcut de NEPI în legătură cu Romexpo. SCANDAL de PROPORȚII

Pavilioanele Romexpo - zeci de kilometri pătrați
Pavilioanele Romexpo - zeci de kilometri pătrați

Una dintre știrile săptămânii a fost votul din Camera Deputaților pentru transferarea terenului aferent centrului expozițional Romexpo spre folosința gratuită a Camerei de Comerț și Industrie a României, care vrea să dezvolte un proiect impresionant de regenerare urbană având ca partener un cunoscut dezvoltator imobiliar, grupul Iulius. 

Surprinzătoare a fost reacția dezvoltatorului NEPI Rockcastle, care a anunțat că ar fi dispus ba să ofere un preț statului român pentru terenul de la Romexpo sau pentru drepturile pentru dezvoltare imobiliară, ba să participe la o licitație publică de selecție a investitorului pentru dezvoltarea proiectului.

Care este motivul real?

Atât felul în care NEPI a făcut propunerea, cât și momentul ales ne fac să ne întrebăm care este motivul real pentru un astfel de anunț care nu spune mare lucru. Așa cum remarca de altfel și CCIR, care arăta că declarația NEPI nu are alt scop decât să producă și mai multă confuzie în spațiul public privind natura juridică a terenului.

Presupunând că NEPI este de bună credință, întrebarea este dacă are capacitatea să dezvolte un proiect de anvergura celui anunțat deja de CCIR pentru Romexpo. Din informațiile publice se știe că proiectul de regenerare urbană pregătit de CCIR va fi cel mai amplu dezvoltat până acum în România, o investiție de aproape 3 miliarde de euro care va dezvolta această zonă a Bucureștiului extrem de valoroasă ca poziție, însă insuficient fructificată astăzi. CCIR vorbește despre un centru cu multiple componente - office, retail, cultură, parc expozițional de ultimă generație, sală polivalentă, care integrează și un parc.

NEPI vine acum și spune că e gata să participe la un astfel de proiect, fără a avea însă experiență în dezvoltarea de proiecte mixte. De fapt, NEPI este dezvoltator de malluri și cam atât, iar proiectele de construcții noi sunt suspendate.

Atunci, ce interes a avut de fapt făcând un astfel de anunț care pare mai degrabă de conjunctură? Vorbim despre o companie listată pe bursă, iar astfel de anunțuri, se știe, pot aduce bani frumoși. E posibil oare să își simtă amenințat business-ul? Nu trebuie să fii bucureștean ca să observi că mallul Promenada făcut de ei este la o aruncătură de băț de Romexpo și noul proiect, așa cum se anunță, ar putea să mute centrul de business la Romexpo, cu un impact negativ evident asupra companiei NEPI. Care, iată, că nu reușește nici măcar să obțină autorizațiile necesare pentru extinderea Promenadei...

În aceste condiții, mutarea NEPI pare mai degrabă una de imagine. Ce propune NEPI, de fapt?

Să dea o sumă pe acest teren, pentru ca apoi să facă acolo un mall? Un astfel de poiect nu ar însemna mare lucru pentru centrul expozițional, care are nevoie de un upgrade serios pentru a fi de talia celor din Europa. La fel cum nu ar aduce beneficii reale nici statului, care ar câștiga mai mult de pe urma dezvoltării unui proiect mixt, pentru că acesta va genera contribuții la buget anuale, pe termen lung.

Acestea fiind spuse, nu e de trecut cu vederea nici alinierea argumentelor NEPI la poziția USR, care se opune proiectului, iar surse din piață vorbesc despre unele relații apropiate ale unor USR-iști cu reprezentanții NEPI.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Acest articol reprezintă o opinie.

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri

DC Media Group Audience

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel