Documentarul "2016: Obama's America" al conservatorului americano-indian Diniseh D'Souza a uimit întreaga lume cinematografică pentru că a înregistrat peste 20 de milioane de dolari din încasări, sumă de peste cinci ori mai mare decât al doilea clasat, "Bully", informează Mediafax.
[caption id="attachment_228856" align="aligncenter" width="400"] sursa foto:procinema.ro[/caption]"2016: Obama's America" este un portret obiectiv al "unuia dintre cei mai misterioşi preşedinţi din istoria Americii" sau "un clip de defăimare de 87 de minute", spectatorii iau cu asalt cinematografele încercând să descopere şi o altă latură a lui Barack Obama.
Filmul este realizat cu un buget minim și a reușit să obţină un succes incredibil reuşind să vândă în mai puțin de două luni de când a fost lansat bilete de 20 de milioane de dolari. Pelicula a rulat numai în weekend-ul precedent, în 1.747 de săli de cinema din Statele Unite, informează Hollywood Reporter.
Din acest motiv, mai multe cinematografe americane s-au oferit ca, la sfârşitul săptămânii trecute, să preia şi să difuzeze controversata peliculă.
Criticul de film Paul Dergarabedian a declarat pentru hollywood.com că tot acest succes de care se bucură "2016: Obama's America" se datorează "perfectei sincronizări".
"Dacă ar fi fost lansat cu două săptămâni înainte, ar fi fost complet eclipsat de superproducţiile momentului", spune acesta.
Documentarul "2016: Obama's America"a fost lăudat de presa conservatoare americană şi criticat de cea liberală, este o ecranizare a bestsellerului "The Roots of Obama's Rage", scris de Dinesh D'Souza. Pentru realizarea peliculei, D'Souza s-a folosit de trecutul preşedintelui american şi l-a intervievat, în Nairobi, pe fratele acestuia, George Obama.
În ceea ce priveşte proporţiile succesului de care se bucură acest film, critica de specialitate îl compară cu acela repurtat de o altă producţie controversată, "Patimile lui Hristos". "Şi audienţa acestui film a fost divizată. Jumătate au mers să-l vadă pentru că şi-au dorit, iar cealaltă jumătate au mers la vizionare pentru a vedea filmul care a făcut atâta vâlvă", a spus Mark Joseph, proprietarul firmei MJM Entertainment, care s-a ocupat de marketingul producţiei lui Dinesh D'Souza.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu