Când încep lucrările la Magistrala 6

[] []

17 iun 2016 / 20:53
Salveaza PDF Comentarii
Metrorex-metrou
Metrorex-metrou

Lucrările la Magistrala 6 de metrou, care va asigura legătura cu Aeroportul Internațional Henri Coandă - Otopeni, ar putea începe în 2017, investiția urmând să ajungă la aproape 5,9 miliarde de lei (TVA inclus).

Potrivit unui comunicat al Metrorex, remis vineri AGERPRES, proiectul este inclus în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă București — Ilfov (PMUD) 2016 — 2030, în acest moment documentația proiectului aflându-se pe circuitul procedurii de aprobare prin Hotărâre de Guvern.

"Metrorex informează publicul călător asupra stadiului investiției prioritare 'Magistrala 6 de metrou — legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă — Otopeni'. Demararea etapei de execuției a Magistralei 6 de metrou este estimată pentru anul 2017. Având în vedere că Planul de Mobilitate Urbană Durabilă București — Ilfov reprezintă un document de referință pentru prioritizarea investițiilor din Programul Operațional Infrastructura Mare 2016 — 2030, prioritizare ce are ca și element esențial gradul de maturitate al proiectelor, Magistrala 6 de metrou este unul dintre cele mai avansate proiecte din punct de vedere al pregătirii documentației necesare acestei etape", afirmă Metrorex, în comunicat.

Magistrala 6 de metrou va avea un traseu de 14,2 kilometri și va cuprinde 12 noi stații, cu următoarele denumiri: Stația 1 Mai (existentă), Pajura, Expoziției, Piața Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I. C. Brătianu, Aeroport Otopeni.

Pentru pregătirea și implementarea proiectului a fost semnat un acord de împrumut (martie 2010) între Ministerul Finanțelor Publice și Agenția Japoneză de Cooperare Internationala (JICA), în valoare de 41,870 miliarde de yeni. Valoarea împrumutului asigură finanțarea serviciilor de consultanță, proiectare, supervizare lucrări și parțial valoarea lucrărilor pentru execuția structurii de rezistență (33%).

Noua magistrală de metrou va crește atractivitatea transportului subteran prin diminuarea duratei de deplasare pe coridorul deservit, va contribui la protecția mediului înconjurător prin reducerea poluării (gaze de eșapament, zgomot, vibrații) și va oferi un nivel de servicii la standarde europene.



Te-ar putea interesa







Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2019 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.27