Un avion utilitar s-a prăbușit, sâmbătă dimineață, în Brăila. Pilotul și copilotul au fost răniți. Ambii au ieșit pe picioarele lor din avion, însă starea pilotului s-a agravat atât de tare încât șansele sale de supraviețuire sunt minime spre zero. El nu a putut fi preluat de un elicopter SMURD.
UPDATE: "În momentul în care a trebuit să fie urcat în elicopter, i s-a agravat starea de sănătate și a fost dus înapoi la ambulanță, unde i s-au făcut manevre de resuscitare. Ulterior, a fost transferat înapoi la Spitalul Județean din Brăila unde a decedat", a declarat lt. col. Ștefan Stoian, pentru Agerpres.
UPDATE: Pilotul a fost transferat la Anestezie Terapie Intensivă. E în stare gravă, monitorizat de aparate, scrie Obiectiv Vocea Brăilei, după ce anterior precizase că unele televiziuni transmis că pilotul a murit, deși decesul nu fusese confirmat. O echipă de anchetă de la București a ajuns la fața locului.
Angel Trifan, șef SMURD Galați, spune că "șansa de supraviețuire este minimă spre zero" a pilotului avionului care s-a prăbușit în Brăila. Inițial, pilotul a ieșit pe picioare din avion, dar starea sa s-a înrăutățit atât de tare încât, încercând să fie preluat de un elicopter SMURD și să fie adus la spitalul Floreasca din Capitală, a intrat în stop cardio-respitator. Pilotul n-a răspuns manevrelor de resurcitare. Este monitorizat de aparate în UPU Brăila.
"Avionul a decolat, a urcat 20 de metri, după care s-au blocat toate comenzile în bord și s-a prăbușit. Pilotul având experiență, a făcut de-așa natură să nu explodeze. Am intervenit imediat ce am văzut. Am chemat o cisternă cu apă de la o fermă din apropiere, dar n-a intervenit fiindcă n-a luat foc. În buncăr sunt 900 litri azot. E periculos dar numai dacă e cald afară. Pompierii au izolat. Orezăria e a unor italieni din Padova", a declarat, Nicu Turcu, primarul comunei Stăncuța, pentru Obiectiv Vocea Brăilei.
Ultima zi de stropiri
"Știm că avionul n-a mai putut fi controlat. Abia se ridicase de la sol. Un cioban care a văzut cum s-a înfipt într-un dig de pământ și apoi s-a prăbușit a anunțat la 112", a declarat pentru sursa citată unul dintre italienii de la firma angajatoare.
Cine sunt pilotul și copilotul
Pilotul Costică Vâlcu (foto stânga) este căsătorit cu o profesoară de engleză de la Școala 23 din Brăila, are o fiică la București și un nepoțel. Copilotul/ mecanic Viorel Frantz (foto dreapta) este din Galați și a lucrat ani buni la aerodromul Vădeni, chiar a pus bazele acestuia. Pilotul Costică Vâlcu lucra de peste 30 de ani în domeniu. El are peste 10.000 ore zbor.
"Specialist în recepție și control din 1978"
"Este un pilot de excepție, specialist în recepție și control din 1978, a avut calificative de numai "foarte bine", a zburat pentru Aerobaza Galați timp de 20 de ani. Am vorbit cu el acum o săptămână și era bucuros că pleca în concediu împreună cu soția, în munții Vrancei. Vorbeam cu el foarte des, mi-a fost instructor, era cunoscut în zonă. Acum, am înțeles că i s-a făcut RMN și că-l duc la București. E conștient, dar nu știe exact ce s-a întâmplat", a declarat, pentru sursa ciată, Marian Covache, fost pilot.
Parchetul din Galați a deschis o anchetă.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu