Coronavirus - COVID 19
România în stare de alertă
-
confirmate
-
vindecate
-
decese
Sună-ne (Luni - Vineri, 09:00 - 18:00) sau scrie-ne la numărul 0772.264.642 sau la adresa de e-mail redactia@dcnews.ro și pune intrebări despre coronavirus, situații sociale, medicale, suport psihologic. Semnalează situații deosebite.

Aplauze pentru Departamentul de Artă Teatrală Sibiu

Festivalul de Teatru OKaua
Festivalul de Teatru OKaua

Departamentul de Artă Teatrală al Facultății de Litere și Arte din cadrul Universității „Lucian Blaga” din Sibiu, implicit școala de teatru sibiană, are un nou prilej de mare bucurie!

Departamentul de Artă Teatrală al Facultății de Litere și Arte din cadrul Universității „Lucian Blaga” din Sibiu, implicit școala de teatru sibiană, are un nou prilej de mare bucurie! La Gala UNITER 2017, de la Teatrul Național „Mihai Eminescu” din Timișoara, mai precis, pe 8 mai, tânărul actor al Teatrului Național „Radu Stanca” din Sibiu, Iustinian Turcu, a primit premiul pentru Debut, pentru rolul lui Georg din spectacolul realizat la secția germană a TNRS, Martiri, în regia lui Radu-Alexandru Nica.

(w670) Iubirea la

Iubirea la oameni, Foto - tribuna.ro, Alin Praf

 

Tânărul actor, a cărui performanță actoricească, dar și lingvistică – a trebuit să învețe limba germană pentru acest rol, în cadrul unor intensive ore de dicție –, a atras atenția criticilor, precum și a publicului iubitor de teatru, este absolvent al școlii sibiene de teatru și reprezintă, în opinia lui Constantin Chiriac (director TNRS), un model de urmat pentru noile promoții de actori. Într-un interviu acordat ziarului „Sibiu 100%”, directorul TNRS și-a arătat susținerea nemijlocită pentru nominalizarea tânărului actor: „Iustinian Turcu este nominalizat pentru premiul de Debut, la Gala Premiilor UNITER, iar noi toți îl susținem pe el așa cum susținem toți actorii tineri, să devină creatori importanți. Efortul de a juca, după mai puțin de două luni de repetiții, într-o altă limbă (germana), pe care nu o cunoștea și nu o studiase, dar și efortul de a face o creație respectată de specialiști și de public, reprezintă, alături de alte roluri pe care le deține în spectacolele teatrului și ale școlii de teatru, un argument important în devenirea acestui tânăr actor. Îi îndemn pe toți colegii lui de generație să îi urmeze exemplul pentru a asigura o continuitate a calității, pe care toate instituțiile enumerate la început, le-au impus în acest oraș. Mult succes!”.

 (w670) Iustinian

Iustinian Turcu

 

Pe lângă profesionalismul și pregătirea actoricească de excepție, la care se adaugă o seriozitate extremă în pregătirea rolurilor, Iustinian Turcu este o prezență carismatică, pentru care cea mai mare bucurie este zâmbetul spectatorilor. „Cea mai mare bucurie e atunci când văd zâmbete pe chipul spectatorilor, la aplauze. Eu zâmbesc mult, iar dacă cineva îmi zâmbește, mă face și pe mine să zâmbesc.”, a declarat actorul într-un interviu publicat pe site-ul UNITER.

 (w670) Iustinian

Iustinian Turcu


FINAL DE TRILOGIE SIBIANĂ: „MAL/PRAXIS” DE BOGDAN GEORGESCU

 

 

Gândit ca o trilogie, proiectul Câtdedepartesuntemdepeșteriledincareamieșit?” semnat de regizorul Bogdan Georgescu, a ajuns la cea din urmă filă. Alături de Antisocial și #minor (spectacole care s-au bucurat de popularitate atât la nivel național, cât și internațional), spectacolul MAL/PRAXIS a fost prezentat pentru prima oară pe scena sibiană în data de 18 mai. Adoptând formula unui teatru activ, îndrăzneț și uneori incomod, care problematizează societatea și mentalitatea românească a momentului, inspirat din cazuri mediatice de amploare, spectacolul semnat de Bogdan Georgescu mizează pe un tipar modern și de impact.

(w670) Malpraxis

Malpraxis, Foto - Dragoș Dumitru


Sub aparenta superficialitate și banalitate a unor „bârfe între fete” dintr-un salon de frumusețe, spectacolul MAL/PRAXIS vorbește despre temele și tabu-urile relațiilor interumane, despre sexualitate și educație sexuală, despre sistemul medical românesc și deontologia profesiei de medic, aducând în discuție unul dintre cele mai mediatizate cazuri de malpraxis din sistemul medical autohton al momentului. Dincolo de această varietate conversațională, prezentată în tonuri dulci-amare, uneori comice, spectacolul vorbește despre vină și asumare, despre adevăr și negare, despre îndrăzneala autoasumării, despre prejudecăți și judecăți de valoare, despre limitele moralității și ale discreției sociale. Convenția minimalistă a scenografiei utilizate de Bogdan Georgescu este similară cu cea care a dat naștere celorlalte două părți ale trilogiei: convenția „huis clos”-ului ce privilegiază, prin ocuparea spațiului scenic, schimbarea de roluri ce dau naștere unor tipologii multiple de personaje, estetismul ambiental conferit de vestimentația reprezentativă statuturilor sociale ilustrate.

Din distribuția spectacolului fac parte atât studenți actori ai Departamentului de Artă Teatrală, cât și actrițe consacrate ale scenei TNRS: Codruța Vasiu, Cristina Ragos, Ștefania Marola, Cristina Blaga, Alexandra Gavrilov, Alexandra Spătărelu, Raj-Alexandru Udrea. Manager-ul de proiect al acestui spectacol este Claudia Domnicar, iar asistent management – Maria Popovici. Bogdan Ropcean este responsabilul pentru sunet, în timp ce Dorin Părău a asigurat luminile. Pe lângă această componență, producția TNRS s-a bucurat de „participarea” grafică a lui Dan Perjovschi, dar și de ajutorul special al Luizei Vasiliu.

(w670) Malpraxis,

Malpraxis, Foto - Dragoș Dumitru


„IUBIREA LA OAMENI” PREMIATĂ LA CHIȘINĂU

 

 

Studenții sibieni sunt „obișnuiți” cu premiile festivalelor de teatru! De data aceasta, a fost rândul spectacolului Iubirea la oameni de Dmitri Bogoslavski, în regia lui Bogdan Sărătean, să primească aprecierile juruiului celei de-a șaptea ediții a Festivalului Internațional al Școlilor de Teatru „ClassFest” de la Chișinău. Spectacolul sibian produs de ULBS, prin DAT și TNRS, a obținut premiul al III-lea, concurând alături de reprezentații ale unor academii europene de teatru de prestigiu, precum Institutul Național de Artă Teatrală din Sankt Petersburg și Academia Athanor din Passau.

„E mare lucru pentru studenții mei sibieni să fie pe podium alături de școli renumite din Rusia și Germania, care au venit cu producții halucinant de puternice și expresive. Sper ca spectacolul să aibă viață. Până la urmă, se pare că am câștigat pariul pe care l-am făcut, cerându-le studenților sarcini actoricești și umane atât de grele, care depășesc experiența lor profesională și de viață. Mă înclin în fața muncii pe care au depus-o pentru acest spectacol”, a declarat Bogdan Sărătean, regizorul spectacolului.
Din distribuție fac parte studenți ai anului III licență, scenografia e semnată de Alexandra Constantin, iar muzica originală e compusă de Charlie Fălămaș. Managerul proiectului este Luminița Bîrsan, iar asistent este Raluca Mitea.

 

 (w670) Martiri, F

Martiri, Foto - TNRS, Dan Șușa

 

PREZENȚA DAT ÎN CADRUL FESTIVALULUI OKaua

 

Festivalul de Teatru OKaua din București, ajuns la a V-a ediție, a avut loc în perioada 10-12 mai, fiind un eveniment cultural organizat de către Compania de Teatru OKaua și Pink Art Stil, în parteneriat cu Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I.L.Caragiale”, Fundația Shakespeare, Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu, Departamentul de Artă Teatrală, Facultatea de Arte „Geo Saizescu”, Universitatea Hyperion și Teatrul de Comedie.

Pentru cele 11 spectacole prezentate pe cele două secțiuni (liceeni și studenți), DAT, în parteneriat cu FITS, a oferit șase premii, după cum urmează:
Secțiunea studenți:
- Cel mai bun spectacol: Ei, Și?, Trupa de Teatru „Ciociada”, U.N.A.T.C., București
- Cel mai bun actor: Mihai Vasilescu, Facultatea de Arte „Geo Saizescu”, Universitatea Hyperion
- Cea mai bună actriță: Alexa Tofan, U.N.A.T.C., București
 Secțiunea liceeni
- Cel mai bun spectacol: Martiri, Trupa de Teatru „Aici”, Constanța
- Cel mai bun actor: Andrei Giurgea, Trupa de Teatru „Aici”, Constanța
- Cea mai bună actriță: Andreea Mehedințu, Trupa de Teatru „AD-HOC”, Pitești
Cele două spectacole laureate au fost invitate să facă parte din selecția Festivalului Universităților de Teatru și Management cultural, ediția din 2018 (eveniment asociat FITS).

 

ADMITERE DAT

 

 

Ne despart mai puțin de două luni până la o nouă admitere organizată de Facultatea de Litere și Arte, ULBS, pentru specializarea Artele spectacolului. Dacă doriți să vă pregătiți într-o școală de excelență teatrală pentru o carieră de actor, de manager cultural, de teatrolog sau de coregraf, nu ezitați să vă înscrieți pe locurile propuse de DAT și ULBS, pentru admiterea iulie 2017.
• Specializarea Artele spectacolului – Actorie (licență) – 12 locuri.
• Specializarea Teatrologie - Management cultural (licență) – 12 locuri. 
• Coregrafie (licență, specializare nouă) – 15 locuri disponibile.
• Arta interpretării caracterelor dramatice (master) – 10 locuri.
• Teoria și practica managementului instituțiilor și evenimentelor culturale (master) – 10 locuri
• Directing Theatre (master nou, propus spre înființare, cu predare în limba engleză) – 10 locuri

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Get it on App Store Get it on Google Play







Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2020 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: publicitate@dcnews.ro


nxt.23
YesMy