Haos pe calea ferată. Cosma: Cum de s-a ajuns aici, cu mii de călători blocați în trenuri cu orele? Pe scurt, Sorin Grindeanu

Foto: Agerpres
Foto: Agerpres

Federaţia Naţională Feroviară Mişcare Comercial Vagoane şi Alianţa Sindicală a Federaţiilor "Drum de Fier - Elcatel" au declanşat, vineri dimineaţa, o grevă de avertisment, între orele 7:00 - 9:00, iar trenurile sunt oprite în acest interval orar.

Horațiu Cosma, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a venit cu un posibil răspuns la întrebarea: „Cum de s-a ajuns aici, cu mii de călători blocați în trenuri cu orele?”

„Haos în această dimineață pe calea ferată din România, după ce trenurile nu au circulat timp de 2 ore. Ce s-a întâmplat? Sute de trenuri au fost oprite în gări sau pe traseu, după ce angajații CFR Călători au intrat în grevă de avertisment. Ei au solicitat salarii mai mari și condiții de lucru mai bune. Cum de s-a ajuns aici, cu mii de călători blocați în trenuri cu orele?

Pe scurt, Sorin Grindeanu. În 3 luni se termină anul și CFR Călători încă nu are buget aprobat. Pierderile estimate de Grindeanu sunt de 800 de milioane de lei, de 4 ori mai mult ca anul trecut, după ce în 2021 compania a fost pe plus la finalul anului. Sorin Grindeanu nu a fost în stare de 2 ani să facă curățenie la CFR Călători, să pună finanțele companiei pe baze solide și să aplice statutul personalului feroviar. A amăgit angajații feroviari și rezultatele se văd azi.

Nici la CFR Infrastructură situația nu e mai roz. Nu există buget aprobat, iar pierderile estimate se ridică la 1 miliard de lei, față de 100 de milioane de lei anul trecut. Nu e de mirare, dacă ne uităm la ”realizările” lui Grindeanu de 2 ani încoace: Niciun șantier de modernizare finanțat din PNRR început până azi, cu risc major de ratare a banilor europeni în 2026Nicio licitație de lucrări lansată pentru reînnoirea sau electrificarea liniilor Constanța - Mangalia, Videle - Giurgiu, Reșița - Voiteg tot din PNRR. După 2 ani de bătaie de joc față de aceste proiecte, Grindeanu anunță senin că vrea să mute proiectele din PNRR, pentru că sunt întârziate. De ce sunt întârziate? Altă întrebare. A prăbușit activitatea de eliminare a restricțiilor de viteză de la bugetul de stat. După ce în 2021 s-au reînnoit 100km de linie, anul acesta nu s-a mai reparat nici măcar un km. Șantierele de modernizare pe coridorul Arad - Deva și Brașov - Sighișoara au început de 5 ani, însă sunt departe de finalizare.USR a pus 4 miliarde de euro pentru căi ferate și trenuri în PNRR. Grindeanu dă cu piciorul acestei șanse unice și, prin tot ce face, ratează acest tren care apare la o generație”, a scris Horațiu Cosma pe Facebook.

Potrivit Federaţiei Naţionale Feroviare Mişcare Comercial Vagoane, greva de avertisment vrea să atragă atenţia asupra „unor teme care nu mai pot fi ţinute în mape, pe holurile Ministerului Transporturilor sau ale Guvernului".

Printre motivele care stau la baza deciziei de organizare a grevei de avertisment se află: lipsa bugetelor de venituri şi cheltuieli aprobate pe anul în curs, ceea ce conduce inevitabil la un blocaj generalizat în sectorul feroviar, dar şi lipsa finanţării strategice şi coerente a căii ferate.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel