Fincantieri începe la șantierul Muggiano lucrările pentru prima corvetă din contractul cu Qatarul.
Ceremonia tăierii primei foi de oțel pentru prima corvetă din clasa Doha - comandată Fincantieri de către Ministerul Apărării din Qatar în cadrul programului naţional de achiziţii navale - a avut loc luni, 30 iulie 2018, la şantierul Muggiano (La Spezia), în prezenţa vice-premierului şi ministrului Apărării din Qatar, Khalid Bin Mohamed Al Attiyah, şi a ministrului italian al Apărării, Elisabetta Trenta. Aceştia au fost întâmpinaţi de preşedintele şi de CEO-ul Fincantieri, Giampiero Massolo şi Giuseppe Bono.
„În competiţia pentru acest contract foarte important, Fincantieri s-a impus în faţa competitorilor graţie unui proiect recunoscut ca fiind cel mai avansat dintre toate. Prezenţa celor doi miniştri este o dovadă a recunoaşterii internaţionale a Fincantieri care, graţie experienţei dobândite în construcţia de nave hi-tech, este astăzi un Grup de referinţă în domeniul naval.
Contractul, în valoare de aproximativ 4 miliarde de euro, prevede livrarea a şapte nave de suprafaţă, dintre care patru corvete, o navă-amfibie (LPD - Landing Platform Dock) şi două nave de patrulare (OPV - Offshore Patrol Vessel), dar şi servicii de suport în Qatar pentru încă 10 ani după livrarea navelor. Toate navele vor fi construite în întregime în şantierele Fincantieri din Italia, începând cu anul acesta”, precizează un comunicat de presă.
Prima corvetă din clasa Doha - caracteristici
La ceremonie au mai luat parte, printre alţii, şi Generalul Maior Abdullah Bin Hassan Al Sulaiti, comandantul Forţelor Navale din Qatar şi comandantul Marinei Italiene, amiralul Valter Girardelli.
Prima corvetă din clasa Doha, a cărei primă foaie de oţel a fost tăiată, este proiectată în conformitate cu prevederile incluse în clasificările navelor militare şi va fi o navă flexibilă, capabilă să îndeplinească diferite sarcini, de la supraveghere şi operaţiuni de salvare pe mare, la acţiuni de luptă.
Va avea o lungime de aproximativ 107 metri, o lăţime de 14,70 metri şi o viteză maximă de 28 de noduri. Va fi echipată cu un sistem de propulsie CODAD şi va putea acomoda 112 persoane la bord, dintre care 98 de membri ai echipajului. Mai mult, nava va fi capabilă să opereze ambarcaţiuni de mare viteză, precum RHIB (Rigid Hull Inflatable Boat), cu ajutorul macaralelor laterale sau al unei rampe de ridicare amplasate la pupa. Locul de apuntare şi hangarul au dimensiunile necesare pentru a acomoda un elicopter NH90.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu