La finele anului 2022 CFR-SA încheie două contracte de achiziție de mașini necesare subunităților din teritoriu pentru activitatea de întreținere și reparații a infrastructurii feroviare: 50 de mașini pentru unitățile de întreținere a instalațiilor și 54 de mașini autoutilitare pentru cele de întreținerea și reparația liniilor.
Până aici totul pare absolut normal, chiar lăudabil, părând că grija conducerii companiei, condusă de Ion Simu-Alexandru, este una demnă de tot respectul. Doar că făcând un mic calcul al valorii celor două contracte de 8.650.417 lei și 13.924.799 lei, putem estima că prețul pe unitate este mult peste prețurile de catalog oferite de reprezentanțele auto din țară.
Dacă la mașinile pentru unitățile de instalații prețurile oferite de reprezentanța Ford România sunt de 26.715 euro pe mașină, adică de aproximativ 131.704 lei, prețul la care CFR le-a achiziționat este de 173.008 lei, adică o diferența de 41.306 lei (8378 euro), care multiplicată la întregul lot de 50 de mașini ar conduce la un prejudiciu de 2.065.300 lei, adică aproape un sfert din valoarea totală.
În privința celuilalt lot, pentru unitățile de linii, prețurile oferite de reprezentanța Ford România sunt de 32.821 euro pe mașină, adică 161.807 lei, iar prețul la care CFR le-a achiziționat este de 257.866 lei, adică o diferență de 96.059 lei (19.484 euro), care ar conduce la un prejudiciu de 5.187.220 lei ce reprezintă cca 37% în plus față de prețurile de piață.
Dacă însumăm rezultatul, putem estima un prejudiciu de cca. 1,5 milioane de euro prin contractul cu o firmă, CTE SOLUTION Ciorogârla, al cărei obiect de activitate este comercializarea și închirierea de utilaje de construcții, salubrizare și reciclare.
Directorul Simu a decis că această achiziție să se deruleze pentru toată țara la Regionala București, acolo unde este fieful omiprezentului Petre Ungureanu, fost subofițer SRI, actualmente directorul societății care administrează Palatul CFR, controlând achizițiile de produse și servicii ale regionalei.
Probabil că ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu, nu are cunoștință despre aceste achiziții comandate de Ioan Simu-Alexandru, pe care însă l-a girat prin mai multe mandate provizorii succesive, în ciuda faptului că este urmărit penal de DNA. Poate aceste noi contracte păguboase l-au ajutat chiar pe directorul CFR să primească un mandat de patru ani, după așa-zisă selecție pregătită înaintea rocadei de la finele lunii mai.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu