Coreea de Nord a testat motoare cu combustibil solid pentru un viitor nou tip de rachetă balistică cu rază intermediară (IRBM).
Coreea de Nord a testat luni, 18 decembrie, o rachetă balistică intercontinentală (ICBM) alimentată cu combustibil solid, au declarat oficialii sud-coreeni, în ceea ce ar fi al treilea astfel de test din acest an, test care urmărește îmbunătățirea lansărilor din aer și de la sol.
Iată câteva caracteristici ale tehnologiei cu combustibil solid și cum poate ajuta la îmbunătățirea performanței sistemele de rachete.
Rachetele cu combustibil solid nu trebuie alimentate imediat înainte de lansare, sunt adesea mai ușor și mai sigur de operat și necesită mai puțin suport logistic, ceea ce le face mai greu de detectat și mai rezistente la impact decât armele cu combustibil lichid.
„Aceste capacități sunt mult mai receptive într-o perioadă de criză”, a declarat Ankit Panda, membru senior la Carnegie Endowment for International Peace, cu sediul în SUA.
Propelenții solizi sunt un amestec de combustibil și oxidant. Pulberile metalice precum aluminiul servesc adesea drept combustibil, iar percloratul de amoniu, care este sarea acidului percloric și a amoniacului, este cel mai comun oxidant.
Combustibilul și oxidantul sunt legați împreună printr-un material cauciucat dur și ambalate într-o carcasă metalică.
Când combustibilul solid arde, oxigenul din percloratul de amoniu se combină cu aluminiul pentru a genera cantități enorme de energie și temperaturi de peste 5.000 de grade Fahrenheit (2.760 de grade Celsius), creând tracțiune și ridicând racheta de pe rampa de lansare.
Combustibilul solid datează de la artificiile dezvoltate de chinezi cu secole în urmă, dar a făcut progrese notabile la mijlocul secolului al XX-lea când SUA au dezvoltat propulsoare mai puternice.
Coreea de Nord folosește combustibil solid într-o serie de rachete balistice mici, cu rază mai scurtă de acțiune.
Uniunea Sovietică a lansat primul său ICBM cu combustibil solid, RT-2, la începutul anilor 1970, urmat de dezvoltarea de către Franța a S3, cunoscută și sub numele de SSBS, o rachetă balistică cu rază medie.
China a început să testeze ICBM-uri cu combustibil solid la sfârșitul anilor 1990.
Coreea de Sud a declarat, de asemenea, că și-a asigurat o tehnologie de rachete balistice cu combustibil solid „eficient și avansat”, deși până acum în rachete mult mai mici.
Propulsanții lichizi oferă o forță de propulsie și o putere mai mare, dar necesită o tehnologie mai complexă și o greutate suplimentară.
Combustibilul solid este dens și arde destul de repede, generând forță într-un timp scurt. Combustibilul solid poate rămâne în depozit pentru o perioadă îndelungată fără a se degrada sau a se defecta - o problemă comună cu combustibilul lichid.
Coreea de Nord a spus că dezvoltarea noului său ICBM cu combustibil solid, Hwasong-18, va „promova radical” capacitatea sa de contraatac nuclear.
După prima lansare, Ministerul Apărării din Coreea de Sud a încercat să minimizeze testarea, spunând că va avea nevoie de „timp și efort suplimentar” pentru a stăpâni tehnologia.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu