Liberalii vor ca interviurile pentru ocuparea posturilor de membri în Consiliul de Administraţie la Aeroportul Iaşi să fie filmate şi transmise pe internet, iar consilierii judeţeni să fie prezenţi, ca observatori, la aceste interviuri.
Deputatul Marius Bodea, preşedintele Organizaţiei Municipale a PNL Iaşi a declarat în cadrul unei conferinţe de presă că doreşte ca şefii Consiliului Judeţean Iaşi să aloce bani pentru continuarea dezvoltării şi modernizării Aeroportului Internaţional. Totodată, parlamentarul a atras atenţia că în prezent există un blocaj la Aeroport, iar investiţiile în continuarea modernizării aerogării sunt oprite.
'Aeroportul e singurul proiect major al Iaşiului care a fost realizat la timp şi care îşi arată roadele. Dezvoltarea trebuie să continue în ritm accelerat, indiferent cine e la şefia CJ. Din păcate, acum la aeroport este un blocaj total din cauza lui Maricel Popa şi a managementului său dezastruos din fruntea Consiliului Judeţean Iaşi', a declarat Marius Bodea.
În opinia sa, pentru continuarea modernizării aerogării trebuie demarate investiţii precum extinderea capacităţii existente de preluare a aeronavelor şi a pasagerilor prin crearea unui terminal nou care să poată prelua simultan şase aeronave şi 800 de pasageri, dar şi realizarea unei zone cargo.
'Apoi, aeroportul trebuie văzut dincolo de ceea ce presupune strict mişcarea de avioane: are nevoie de hoteluri, săli de cursuri pentru piloţi, hale de reparaţii. Totodată, avem nevoie de crearea unei noi căi de acces - atât pentru pasageri, cat si pentru dezvoltarea zonei cargo. Un aeroport mare, care va avea peste un milion de pasageri nu poate fi deservit de o strada cu o banda pe sens. Primăria are în plan o astfel de şosea pentru 2030, adică se bate cu autostrada Iaşi - Târgu Mureş ca termen de realizare, ceea ce e foarte rău pentru comunitatea ieşeană', a mai spus Marius Bodea, scrie Agerpres.
Parlamentarul a criticat faptul că în ultimul an nu s-a alocat niciun leu pentru continuarea dezvoltării Aeroportului Iaşi şi, din acest motiv, deja se resimt aglomeraţia şi blocajele de către pasageri, iar întârzierile curselor pot face ca firmele să nu mai dorească sa opereze de pe acest aeroport.
'Consiliul Judeţean Iaşi a folosit banii aeroportului sa crească salariile în loc sa ii reîntoarcă la aeroport pentru investiţii. În 2017, profitul aeroportului va depăşi două milioane de euro, însă, din păcate, banii nu se reîntorc pentru dezvoltarea în continuare a aerogării. Popa poate să schimbe denumirea cum vrea el, poate sa o schimbe şi în Omega Tehnoton, dacă asta îi gâdilă ego-ul, dar numai să lase aeroportul să respire, să nu mai acţioneze rudimentar politic', a mai spus Marius Bodea.
Prezent la conferinţa de presă, liderul consilierilor judeţeni PNL, Romeo Vatră, a adus în discuţie nevoia unui management profesionist la Aeroportul Internaţional Iaşi. În opinia sa, este nevoie ca fiecare concurs pentru funcţia de membru al Consiliului de Administraţie al Aeroportului trebuie transmis live şi filmat.
"De aceea, noi vrem ca procesele concursului pentru ocuparea poziţiilor de membri în CA la RA Aeroportul IAŞI să se organizeze în condiţii de maximă transparenţă! De aceea, vom solicita ca interviurile cu candidaţii, unde intervine foarte mult arbitrariul, să se fie filmate live şi transmise pe internet. Vrem să fim prezenţi la interviuri, să asistăm şi noi, pentru a se asigura că totul se desfăşoară în condiţii de legalitate şi transparenţă", a spus Romeo Vatră, liderul de grup al consilierilor judeţeni Iaşi.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu