EXCLUSIV  Titi Aur, top trei sfaturi de condus pe timp de iarnă: Foarte mulți au impresia că filtrul de polen este acolo doar ca să îi protejeze de polen

Titi Aur, top 3 sfaturi de condus pe timp de iarnă: Foarte mulți au impresia că filtrul de polen este acolo doar ca să îi protejeze de polen / Foto: Pexels
Titi Aur, top 3 sfaturi de condus pe timp de iarnă: Foarte mulți au impresia că filtrul de polen este acolo doar ca să îi protejeze de polen / Foto: Pexels

Titi Aur, fost pilot de raliuri şi expert în conducere defensivă, a oferit mai multe sfaturi de condus pe timp de iarnă.

Titi Aur a oferit mai multe sfaturi de condus pe timp de iarnă  în cadrul emisiunii "DC Conducem" cu Florin Răvdan. Fostul pilot de raliuri a fost rugat să prezinte un top 3 sfaturi utile pentru șoferi.

"În primul rând trebuie să știm de la celebra vorbă că iarna nu-i ca vara. Primul lucru la care ne așteptăm în condiții de iarnă este aderența mai mică. Chiar și dacă asfaltul este uscat și curat, doar faptul că este mai rece înseamnă aderență mai mică. În termeni tehnici, de la +6 grade în jos trebuie să îți montezi anvelope de iarnă De ce? Pentru că anvelopa de iarnă, cauciucul de iarnă spus popular, are aderență mai bună chiar dacă este uscat și curat. Cu cât condițiile mai vitrege, adică apare un umezeala, apare apa, în sensul de ploaie mai puternică, apare gheața, apare zăpada, apare poleiul, cu atât anvelopa de iarnă este mai importantă. 

Temperatura la care trebuie să schimbăm anvelopele

Peste 6 grade în sus, temperatura asfaltului, anvelopa de vară are aderență mai bună. Este foarte adevărat că în jurul a 4-6 până la 8 grade sunt comparabile, dar când vine iarna ne montăm anvelope de iarnă pentru că avem aderență mai bună, indiferent de condiții. Foarte mulți confundă în acest aspect temperatura aerului cu asfaltului și vine de multe ori întrebarea: Dar ce fac dacă într-o zi sunt 10 sau 12 grade, sau cum a fost săptămânile trecute cu 15-20 de grade chiar în ianuarie? Îmi pun anvelope de vară? Răspunsul este categoric nu pentru că în primul rând temperatura asfaltului, a solului, nu variază atât de repede cum variază temperatura aerului. Pământul are o inerție termică mare, adică vine căldura, iar pământul se încălzește mai târziu, sau invers, vine frigul, iar pământul se răcește mai târziu. Și atunci noi trebuie să ne referim de fiecare dată la temperatura asfaltului în mod special.

95% din întreținerea anvelopelor este presiunea

Deci, în primul rând anvelope, deci anvelopele sunt foarte importante pentru că mașina noastră cât stă pe drum are contact cu drumul, echivalentul la patru palme aproximativ. Cât e de mare roata aia și avem acum roți din ce în ce mai mari, roata este mare, dar practic suprafața ei de contact este mică sau relativ mică, dacă ne gândim la cât de mare e mașina și la cât contact avem. Și atunci echivalentul a patru palme cu care stăm pe drum ar trebui să ne gândim să ne facem să fim cât mai eficienți. Cum facem asta? Pe de o parte prin calitatea anvelopei.

Deci, în primul rând trebuie să fie adecvată anotimpului, pe urmă încercăm să ne luăm anvelope cât mai de calitate pentru a avea aderența și priza la sol cât mai bună și pe urmă să o întreținem corect. 95% din întreținere este presiunea. Presiunea în anvelopă trebuie să fie presiunea corectă pentru că dacă o avem mai mare sau mai mică, anvelopa fie va călca numai pe mijloc, fie va călca pe lateral și se va uza, dar sigur nu vom avea aderența foarte bună.

Mulți spun că deși au anvelope mai vechi, mai uzate, ei sunt șoferi mai liniștiți, nu merg tare, nu ajung la limită. De multe ori e adevărat, dar în momentul în care îți iese un copil în față, ai apreciat greșit o distanță de fânare sau un viraj, atunci ajungi la limită fără să îți propui asta și până la urmă toată pregătirea ta se duce la sol prin această anvelopă.

Alte două sfaturi foarte importante

Deci în primul rând pentru iarnă trebui să vorbim despre aceste anvelope, dar nu doar atât, sunt multe alte lucruri pe care trebuie să le fac iarna altfel decât vara. Trebuie să mă gândesc că pot ajunge să rămân blocat și atunci plec cu rezervorul plin (...). Am nevoie și ca mașina să fie pregătită și din alte puncte de vedere. 

Vă dau iar un exemplu de care oamenii nu țin cont în general: acel filtru de polen. Foarte mulți au impresia că filtrul de polen este acolo doar ca să îi protejeze de polen, lucru adevărat, dar nu se ține cont că și iarna este foarte important pentru că aerul care îmi intră în mașină intră prin acel filtru și dacă el nu este curățat sau nu este schimbat la timp va intra aerul mai greu și voi aburi mașina, iar asta îți reduce vizibilitatea", a explicat Titi Aur la DC NEWS.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri

DC Media Group Audience

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel