Premierul Victor Ponta a recunoscut că banii din supra-acciza de 7 euro cenţi vor fi folosiţi să acopere gaura din bugetul general, deci se duc şi la pensii, şi la salarii. Nici vorbă ca aceste sume să mai meargă către finanțarea construirii de autostrăzi.
În plin scandal legat de sustenabilitatea măsurii reducerii CAS, premierul Victor Ponta a admis, pentru prima dată, că banii din taxă merg pentru acoperirea deficitului bugetului de pensii şi nu în autostrăzi, scrie Ziarul Financiar.
"Strict ca sustenabilitate - m-am uitat încă o dată pe toate datele - avem anual o încasare suplimentară de 2,6 miliarde din creşterea accizei, 1,5 miliarde din taxa specială pe construcţii şi, am verificat şi acum, faţă de anul trecut, la venituri curente, pe primele şase luni avem 3 miliarde de lei în plus. Deci, dacă e vorba de contabilitate, acoperim contabil (scăderea CAS – n. red.), doar că economia nu e doar contabilitate, mai e şi un pic de minte care uneori lipseşte la cel mai înalt nivel".
La momentul la care ministrului finanţelor Ioana Petrescu declarase, la Adevărul, în primăvară, că banii merg şi la pensii, declaraţia sa a inflamat piaţa şi a provocat un val de retractări. Din nou s-a spus că banii merg la autostrăzi.
Iată ce spunea premierul la 24 martie: "Dacă Autostrada Piteşti - Sibiu va fi 4 miliarde de euro, un miliard trebuie să-l dea România, pentru că e cofinanţare minim 25%. Un miliard de euro este această acciză pe un an şi jumătate. Deci acciza pe un an şi jumătate o bag toată ca şi cofinanţare la Sibiu-Piteşti. Dacă luăm Comarnic-Braşov, unde trebuie să dau plăţi de disponibilitate, la fel, îmi mai trebuie un an de acciză".
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu