Sfânta Maria 2017. Patriarhul Daniel, mesaj

Ema Apostu / 15 aug 2017 / 16:28 Salveaza PDF Comentarii
patriarhul daniel deschidere
Descriere foto: patriarhul daniel deschidere

Maica Domnului este icoana vie a Bisericii care trece pe oameni de la viaţa pământească trecătoare la viaţa cerească netrecătoare, a afirmat marţi Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române, Daniel, în Omilia din ziua Sărbătorii Adormirii Maicii Domnului. 

El a explicat că sărbătoarea ne arată taina vieţii noastre pe pământ ca pregătire pentru trecerea la viaţa veşnică. 

"Această mutare a ei la Ceruri după ce a trecut prin moarte este o mare taină, deoarece în această mutare care a avut loc la puţin timp după moartea ei, se arată cât de mult Hristos Domnul o preţuieşte pe Maica Sa. Această mutare a ei nu este numită Înviere, pentru că ea nu s-a arătat pe pământ cu trupul înviat ca să fie văzută de oameni cum S-a arătat Hristos. Nu se numeşte nici Înălţare, pentru că nu s-a înălţat la Ceruri cu propriile puteri, ci se numeşte mutare", a precizat Întâistătătorul BOR, în Paraclisul Sf. M. Mc. Gheorghe din Reşedinţa Patriarhală, potrivit basilica.ro. 

Patriarhul a arătat că rugăciunea îndreptată către Maica Domnului ajută pe fiecare credincios în parte, deoarece este cea mai apropiată fiinţă umană de Sfânta Treime. 

"Ea este rugătoare pentru noi în toată viaţa noastră şi mijloceşte pentru oameni mai ales când ei se află în situaţii grele. Maica Domnului este chemată în toate rugăciunile Bisericii. Nu există rugăciuni ale Bisericii Ortodoxe fără chemarea în ajutor a Maicii Domnului. Maica Domnului este cinstită în cultul ortodox imediat după Sfânta Treime. Este cea mai apropiată fiinţă umană de Sfânta Treime pentru că Unul din Sfânta Treime, Hristos Domnul, S-a zămislit şi S-a născut din ea", a adăugat Patriarhul Daniel. 

El a mulţumit Maicii Domnului pentru ajutorul oferit poporului român pe parcursul istoriei. 

"În această zi de pomenire deosebită a Maicii Domnului, care a devenit în România la cererea Bisericii noastre şi cu aprobarea autorităţilor de stat sărbătoare legală, aducem mulţumiri şi laudă Maicii Domnului pentru tot ajutorul pe care l-a dăruit poporului român de la naşterea lui în istorie ca popor român creştinat printr-un botez lent şi profund ca să poată birui ispitele, valurile popoarelor migratoare, necazurile şi suferinţele istoriei. Maica Domnului iubeşte ţara noastră pentru că este plină de Biserici şi mănăstiri", a spus Patriarhul Daniel. 

Ocrotitoarea familiilor

Potrivit patriarhului, Fecioara Maria este ocrotitoarea familiilor, printre cei aflaţi în grija Născătoarei de Dumnezeu aflându-se şi fecioarele, tinerii, monahii, ierarhii, văduvele, săracii şi orfanii. 

"Ea este mamă care a născut şi a crescut pe Pruncul Iisus şi cunoaşte nevoile tuturor familiilor. A cunoscut durerea cea mai mare când a văzut ca mamă cum este răstignit pe cruce Fiul ei Iisus Hristos. Ea este o mamă a suferinţelor, a durerilor. De aceea, ea înţelege şi simte orice suferinţă şi orice durere din familie, orice suferinţă a părinţilor care cresc copii şi îi îngrijesc, precum simte şi bucuriile celor care primesc ajutorul lui Dumnezeu", a mai spus Patriarhul Daniel, citat de basilica.ro. 

Potrivit tradiţiei Bisericii, Maica Domnului a trăit mai mulţi ani după înălţarea la cer a Fiului său şi a Domnului nostru Iisus Hristos. Cu trei zile înainte de moarte, ea a fost înştiinţată de Sfântul Arhanghel Gavriil că va trece din lumea aceasta la viaţa veşnică. 

Deşi Apostolii erau răspândiţi în lume pentru a propovădui Evanghelia la toate neamurile, au fost prezenţi la eveniment, aduşi prin puterea lui Dumnezeu, Sfânta Fecioară înştiinţându-i asupra a ceea ce avea să se petreacă. 

După ce şi-a luat rămas bun de la toţi cei de faţă - notează Sfântul Ioan Damaschin - a urmat momentul în care Domnul Însuşi S-a coborât spre a primi în mâinile Sale sufletul ei cel sfânt (moment ce cunoaşte o bogată reprezentare iconografică în Biserica Ortodoxă). Atunci, ea a rostit: "Fiule, în mâinile Tale îmi dau duhul meu". Acestea zicând, şi-a dat duhul, ca şi când ar fi căzut în somn. Era o adormire, nu o moarte, adică fără durerile morţii, de unde şi denumirea sărbătorii. 

Apostolii au luat apoi patul mortuar cu trupul Maicii Domnului, purtându-l spre mormânt. Tradiţia mai notează că mulţime mare de oameni se adunase acolo, uimită de chipul adormirii ei şi de venirea apostolilor. Cortegiul s-a îndreptat spre Ghetsimani unde i se pregătise un mormânt nou de piatră. Aici, tradiţia cunoaşte două versiuni: după una, trupul a stat trei zile în mormânt, după care a fost ridicat în chip tainic spre lăcaşurile cereşti; după cealaltă, trupul Maicii Domnului a fost răpit la cer chiar din mâinile Sfinţilor Apostolilor Petru şi Pavel în momentul în care se pregăteau să-l pună în mormânt, în mâinile lor rămânând doar pânza în care era înfăşurat. Diferenţele se pot datora şi faptului că în scurt timp a urmat o lungă perioadă de cumplită prigoană împotriva Bisericii, acest fapt neîngăduind o cercetare mai minuţioasă asupra evenimentelor şi a datelor. 

Adormirea Maicii Domnului şi ridicarea cu trupul la cer reprezintă ultima taină din lucrarea mântuirii oamenilor. După Învierea lui Hristos, Înălţarea Sa la ceruri şi Pogorârea Duhului Sfânt, Adormirea Maicii Domnului încheie lucrarea mântuirii săvârşită de Mântuitorul Iisus Hristos. 

[citeste si]


Te-ar putea interesa








Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?


Copyright 2019 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.24