"În mesaj este scos în evidență faptul că, prin sprijinul acordat, Radio România a contribuit semnificativ la creșterea gradului de conștientizare a cetățenilor din România cu privire la alegerile pentru Parlamentul European. Radioul public și-a informat constant ascultătorii cu privire la Uniunea Europeană, parcursul european al României, rolul Parlamentului European în construcția europeană, dar a difuzat pe posturile de radio naționale și regionale și alte informații de interes european.
Parlamentul European a apreciat și inițiativa SRR de a realiza și difuza interviuri și materiale despre Parlamentul European, importanța alegerilor europene, precum și interesul manifestat cu privire la difuzarea live în mediul online a dezbaterii între candidații pentru Președinția Comisiei Europene, în 15 mai.
VEZI ȘI: Radioul Public, profit net de 1,2 milioane euro. TVR, în pragul falimentului
Toate aceste acțiuni au contribuit la o informare corectă și completă a publicului din România cu privire la procesul electoral european. Cu o participare la vot de 32,44% în 2014, România a fost una din țările care a înregistrat o creștere de aproape 5 puncte procentuale în raport cu alegerile din 2009. Doar 7 țări din Uniunea Europeană (în afara țărilor în care votul e obligatoriu) au avut o rată de participare mai mare decât în 2009 (Germania, Franța, Suedia, Marea Britanie, Finlanda, România și Lituania). Buna informare a cetățenilor români, în această campanie, și de către radioul public, a avut un rol important", se aratp într-un comunicat de presă.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News