Metrou la Otopeni. Drulă: Proiectul a ieșit DEZASTRU. Autostrada UNIRII, întârzieri. ”E o oportunitate o dată la o generație. Eu n-aș dormi noaptea”

Sursă foto: Pexels
Sursă foto: Pexels

Cătălin Drulă spune că riscăm să pierdem banii.

Fostul ministru al transporturilor Cătălin Drulă a declarat la B1TV că autostrada A7, cunoscută și ca autostrada Moldovei sau autostrada Unirii, riscă să piardă finanțarea nerambursabilă de 3 miliarde de euro, acordată prin PNRR.

”Trenează foarte mult proiectele. Fie că e vorba de licitații în curs și neîncheiate, fie că e vorba de licitații noi, care nu sunt lansate. Ne-am luptat la Bruxelles, am obținut finanțare...

Să știți că acest A7 este o oportunitate o dată la o generație. Trei miliarde de euro pentru acest proiect sunt bani pe care nu i-am avut pentru autostrăzi în 10 ani anteriori. Dacă nu îl facem din PNRR, nu știu de unde am putea face rost”, avertizează fostul ministru de la Transporturi. 

Drulă susține că Ministerul Transporturilor este în întârziere cu proiectul A7.

”Eu n-aș dormi noaptea. Domnul Grindeanu ar fi trebuit să aibă o unitate specială, care să fie doar dedicată A7 și să se asigure că e respectat calendarul” a mai spus el. 

Citește și: Cătălin Drulă, omul lui Dan Barna în USR? ”L-am susținut... ar fi fost o variantă mai bună”

Metroul spre Otopeni, gaură neagră

În opinia fostului ministru, proiectul porțiunii de metrou Băneasa-Aeroportul Otopeni ar înghiți bani în mod nejustificat, proiectul fiind nefezabil. 

Nu o spun eu, o spun experții băncilor de investiții. La vremea respectivă, am discutat cu colegii de coaliție, fiind vorba de a doua jumătate a proiectului, cea de la centrul comercial Băneasa, până la Aeroport. Am spus să facem o evaluare cu experți independenți, care să ne spună dacă acest proiect este fezabil. A ieșit dezastru acea evaluare, care e și publică.

E un proiect care nu are finanțare europeană, pentru că Comisia a spus la fel, a spus că nu finanțează un proiect fără fezabilitate. Ce înseamnă fără fezabilitate? Înseamnă că ar avea foarte puțini călători, ar trebui să turnăm anual sute de milioane de lei în subvenție

În opinia să, trenul reprezintă o variantă eficientă.

”Trenul este o alternativă foarte bună (pentru Otopeni). Numărul de călători ajunsese, anualizat, spre un milion de călători, nu e deloc de neglijat. Are o frecvență bună” a mai spus Cătălin Drulă. 

În schimb, Drulă e de părere că trebuie accelerate procedurile pentru continuarea magistralei de metrou M5, care să lege cartierele aglomerate din București.

”Metroul M5 ar trebui să continue din Drumul Taberei, Eroilor, Universitate și, mai departe, până în zona Iancului. Acel metrou, dacă ar fi construit, ar fi o mie de oameni pe fiecare tren, care să vină la fiecare 2 minute. Acolo  trebui să fie construite metrouri, să mute oameni între cartierele aglomerate.

Să construiești un metrou pe dedesubt, într-o zonă de păduri și sedii de instituții și cu densitatea cea mai mică a populației din București e o proastă folosire a banilor, mai ales că trebuie puse (pentru investiție) în jur de 400 de milioane de euro de la buget direct și 300 de milioane de euro, dintr-un împrumut de la japonezi, care trebuie plătit înapoi, deci tot noi îl plătim”, conchide șeful interimar al USR.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Get it on App Store Get it on Google Play

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri

DC Media Group Audience

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.3.1
pixel