Ministrul Agriculturii, Valeriu Tabără, propune ca fiecare aliment produs în România să aibă o etichetă care să conţină frunza din brandul turistic al României şi spune că mierea, fructele şi carnea de ovine vor fi promovate extern prin campanii comune cu Italia, Grecia, Cipru, Tunisia şi Bulgaria.
"Eu mă gândesc serios ca brandul acesta naţional să vină şi pe produsele agricole româneşti, mai ales că l-a preluat şi Lucian Bute . Eu cred că acest brand, dincolo de dezbaterea care a fost şi care a trecut în zona politică, de ce nu l-ai aduce şi l-ai stiliza pe toate produsele care aparţin României? Şi pe produsele care se duc la export, dar şi pe cele care se vând în ţară", a declarat Valeriu Tabără. Potrivit ministrului, în cazul în care cumpărătorul ar vedea frunza pe un produs, s-ar gândi: "Da, domnule, e produs românesc, mă pot adresa cu multă siguranţă". În plus, postarea frunzei pe produs ar creşte, în opinia lui Tabără, responsabilitatea firmei producătoare. Ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului, Elena Udrea, declara la începutul lunii august că orice firmă care vrea să folosească elementele vizuale ale brandului poate să facă acest lucru, dar în anumite condiţii. Potrivit lui Tabără, România îşi va promova produsele agro-alimentare pe piaţa externă prin campanii comune cu alte state. Bulgaria şi Grecia au anunţat joi că vor lansa o campanie comună de promovare a produselor agricole, la care ar putea participa şi România, potrivit ministrului bulgar al Agriculturii.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu