Cum lucrează japonezii. Rămâi mut: Diferențe totale față de români

Scutaru Cristina / 23 Martie 2019 / 00:10 Salveaza PDF Comentarii
job
Descriere foto: job

Dacă există un loc în care diferențele dintre cultura occidentală și cea japoneză sunt dramatice, acesta este biroul, locul de muncă.

În ochii unui occidental, cultura de lucru japoneză este, de multe ori, extremă.

Împărtășim cinci aspecte specifice ale culturii japoneze legate de muncă:


1. Karoshi


În română, "karoshi" înseamnă "moarte de la muncă excesivă". Și, deși pare greu de crezut, descrie un fenomen de care suferă societatea japoneză. A fost recunoscut încă din 1987 pentru că oboseala cauzată de muncă ajungea să ucidă. Karoshi este un cuvânt japonez care descrie moartea unui om din cauză că a lucrat prea mult timp fără să ia pauză și fără să se odihnească. Oamenii care fac multe ore suplimentare sunt expuși unui risc mai mare de a suferi boli cardiovasculare. Decesele provocate de munca excesivă au devenit o problemă de sănătate publică într-o asemenea măsură încât, dacă un judecător consideră că este un caz karoshi, familia lui primește o compensație de aproximativ 20.000 de dolari de la guvern și compensații de la compania la care lucra.

 

2. Orele suplimentare

 

Mulți dintre noi am fost nevoiți să rămânem la lucru pentru câteva ore în plus pentru a finaliza un proiect sau pentru a face o impresie bună șefului. Ciudat este faptul că a lucra atât de mult timp suplimentar duce la punerea în pericol a sănătății. Deși s-au luat măsuri pentru a reduce posibilitatea deceselor cauzate de muncă excesivă, este dificil să se spargă o cultură a muncii în care șeful se încruntă atunci când angajatul pleacă mai devreme decât el acasă.

 

3. Inemuri

 

Din cauza oboselii, adorm peste tot. Cei mai mulți dintre ei adorm în mijloacele de transport, în parcuri, cafenele, librării, mall-uri, în aproape orice loc public. Dormitul în public este la ordinea zilei, lucru banal în Japonia. Inemuri nu este văzut un lucru rău de șefi, ba din contră! Este un semn că persoana a muncit din greu, dar are totuși forța de a reveni rapid pe baricade.

 

4. Frica de a renunța la job

 

Când vor să demisioneze, japonezii se tem mai ales să-și anunțe șeful. Din acest motiv, tot mai multe companii oferă un serviciu personalizat angajaților care doresc să demisioneze, dar au nevoie de ajutor în procesul de renunțare la locul de muncă. Este în cultura japonezilor să creadă că a demisiona este un lucru rău și se simt vinovați atunci când vor să își schimbe jobul.

 

5. Zero felicitări

 

În Japonia nu există noțiunea de feedback. Nu există cuvând pentru așa ceva. Dacă șeful tău, în Japonia, nu-ți spune nimic, înseamnă că te descurci bine. Dacă îți cere o revizuire a proiectului înseamnă că nu faci chiar totul așa cum trebuie, notează BBC Mundo.

Cea mai bună modalitate de a discuta despre performanța cuiva este o tradiție japoneză numită nomikai în care colegii și șefii se duc să bea împreună pentru a dialoga.


Te-ar putea interesa






Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2019 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.26