Domnul Guvernator a facut tot ceea ce îi stă în putință pentru a transforma tema aderării României la spațiul Schengen în instrument al războiului său politic cu adversarii aflați la guvernare.
De vină pentru eșec e Guvernul Ponta pentru că nu vrea să îndeplinească acele criterii din MCV, nu vrea o Justiție independentă, se amestecă în CSM și nu dorește procurori credibili la șefia DNA și a Parchetului General. În plus, actuala putere este și autoarea loviturii de stat din vara lui 2012! Acestea sunt pe scurt argumentele domnului Băsescu. Ne mai spune dânsul că nu își asumă nimic din această situație și mă întreb, retoric evident, cum se face că dacă nu are nimic a-și reproșa noi nu am intrat în Schengen până în primavara lui 2012, când domnia sa controla totul în România?
Eu sunt convins că Băsescu, depozitar al informațiilor furnizate de serviciile speciale și nu numai, știe foarte bine că spațiul Schengen trebuia analizat în primul rând prin prisma intereselor economice ale statelor UE.
Acum companiile românești petrec în medie opt ore la intrarea în această zonă din cauza că noi ne aflăm în afara. La asta se adaugă rute de sute de kilometri fără autostrăzi și o cale ferată aflată în ultimul hal. Toate astea înseamnă pierderi în condițiile în care ne aflăm într-o competiție evidentă cu vecinii noștri de la Vest pe aceleași piețe!
Ce motiv de satisfacție ar avea aceștia, într-o perioadă de criză, să vada că Romania ar căpăta brusc drepturi egale cu ei și ar intra în meci de pe poziții corecte? Puneți-va în locul lor, v-ar bucura situația?
Nu cumva suntem ținuți departe de o competiție loială cu aceștia tocmai prin amânarea primirii noastre în Schengen? Având în vedere interesul economic, de ce s-ar bucura cehii, slovacii, ungurii sau polonezii de intrarea României în acest club? Cât ar pierde ei din această afacere și cât nu am mai pierde noi? Înțelegem oare că fiecare euro plătit pentru că nu suntem în Schengen se transformă indirect în câștig pentru cei care sunt deja acolo și ne țin pe noi afară?
E mare criza și pe strada voastră Ionel are o macelarie. Cât de bucuros ar fi el, căruia treburile nu-i mai merg ca înainte, să auda că Gigel vrea să-și deschidă o prăvălie? Să zicem că Ionel are un frate, Sandu, funcționar într-un loc în care se dau autorizații ...Ce ziceți, va primi Gigel unda verde pentru afacerea lui?
Dacă acest exemplu are corespondent în Uniunea Europeană și în loc de Ionel vorbim despre Cehia, Slovacia, Ungaria, Polonia iar în loc de fratele Sandu de sora Germania? De ce s-ar manifesta pe față aceste state în defavoarea intrării României în spațiul Schengen dacă se ocupă nemții de problemă ?
Ticaloșia lui Băsescu nu vine doar din faptul că știe foarte bine că așa stau lucrurile. Invocând chiar el MCV-ul le oferă celor ce vor să țină România departe de spațiul Schengen din motive economice evidente pe care nu le pot rosti, argumente și explicații plauzibile pentru publicul mai puțin informat!
Când la putere erau guvernele sale, domnul de la Cotroceni nu s-a sfiit să țipe la olandezi și să spună public, în martie 2012, ca MCV nu are nicio legatură cu Spațiul Schengen așa cum incorect sustine Olanda! Acel Traian Băsescu îl contrazicea flagrant pe acest Băsescu Traian care în martie 2013 ne spune că nu suntem primiți acolo din cazuza Mecansimului de Cooperare și Verificare!
Situația ar fi de balamuc dacă pornim doar de la premisa că între timp ceva s-a defectat prin etajele superioare ale acestui individ dar ar fi simplist săa privim lucrurile din acest unghi.
La domnul Guvernator schimbarea s-a petrecut după Referendum, când dânsul a ramas în funcție în urma unor presiuni de neimaginat făcute în primul rând de Germania. În ce măsură poate România să-și promoveze interesele economice în această competiție în care este ținută pe tușă chiar de concurența, cu ajutorul unui frate mai mare, când responsabilul nostru cu politica externă îi e dator tocmai acestuia?
De ce nu-i răspunde domnul Băsescu ministrului german de Interne care invocă ultimul raport MCV ca motiv de neprimire a României în Schengen cu aceeași frază pe care o folosea în războiul său cu olandezii, în martie 2012?
Las la o parte faptul că sutele de kilometri de autostradă lipsă tocmai pe direcția Vest se “datorează” în bună parte și acestui individ lipsit de viziune care a condus în repetate rânduri ministerul Transporturilor, direct sau prin oamenii săi și care țipa în calitate de ministru că România nu are nevoie de autostrăzi.
Când vezi toate lucrurile astea și pui cap la cap elemente din isotria acestui om nu poți să-ți reprimi întrebarea: a sabotat Băsescu sistematic interesele României sau pur și simplu punem totul pe seama ticăloșiei, incompetenței, prostiei și interesului personal?
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu