O autostradă a intrat în vizorul DNA. Încă una, după Sibiu-Orăștie.
Autostrada Timișoara-Lugoj a ajuns pe masa procurorilor în urma unei sesizări a Departamentului de Luptă Anti-Fraudă (DLAF). O bună parte a autostrăzii a fost realizată fără o autorizație de construire. România riscă să piardă banii înaintați de către Comisia Europeană. Totul reiese dintr-un document al Ministerului Fondurilor Europene (MFE), obținut de Digi24.
Ancheta DNA se referă la lotul doi al autostrăzii menționate și se referă la la lipsa autorizației de construcție. Autorizația a fost emisă în august 2014, cu doar câteva zile înainte de eliberarea proceselor verbale de recepție. Lucrările fuseseră făcute încă din luna mai 2014, potrivit sursei citate.
Documentul MFE arată că este o practică scumpă. Potrivit Digi24 sunt nu mai puțin de 11 contracte, cu o valoare totală de 400 de milioane de lei, valori fără TVA, fără autorizație de construcție. Pe lângă Timișoara Lugoj, mai este cazul loturilor 2,3 și 4 din Lugoj-Deva, toate cele patru loturi din autostrada Sebeș Turda, reabilitarea podului de peste Dunăre de la Giurgiu sau a DN 14 Sibiu-Mediaș-Sighișoara. Riscul este ca în absența autorizației de construcție, Comisia Europeană să refuze decontarea lucrărilor, pe motiv că lucrările făcute nu sunt de calitate. Avertismentul apare într-o scrisoare a MFE adresată Ministerului Transporturilor (MT).
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu