Lauda şi recunoaşterea calităţilor profesionale la locul de muncă au un efect pozitiv asupra angajaţilor, potrivit unui studiu realizat de Casa de asigurări de sănătate AOK /Allgemeine Ortskrankenkasse, cea mai mare casa de asigurări de acest tip din Germania/. În pofida acestui lucru, realitatea este alta, iar şefii sunt destul de 'zgârciţi' cu laudele.
"Angajaţii ar dori mai multă atenţie şi laude din partea conducerii, pentru o activitate profesională bine realizată, însă mulţi şefi nu procedează astfel", afirmă directorul AOK, Helmut Platzer, citat de Realitatea.
Potrivit studiului AOK, 54 la sută dintre angajaţii germani au declarat că sunt lăudaţi rar sau chiar niciodată la locul de muncă, iar 41,5% au afirmat că de opinia lor nu se ţine cont de către colegii cu funcţii înalte în luarea unor decizii importante. În acelaşi timp, peste o treime dintre cei intervievaţi /35,5%/ sunt convinşi că, dacă şefii ar acorda mai multă atenţie şi timp angajaţilor, acest lucru ar avea un efect pozitiv asupra stării lor de sănătate.
În acelaşi timp, după cum a relevat acelaşi studiu, inclusiv personalul de conducere resimte o presiune legată de volumul mare de muncă şi de lipsa de timp. De asemenea, persoanele aflate în funcţii de conducere în Germania îşi iau concediu medical în medie doar 4,8 zile pe an, fiind nevoiţi să vină la muncă şi în zilele când se simt rău.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu