Presa privată nu respectă aproape deloc drepturile de autor, în condiţiile în care ştirile de agenţie nu sunt protejate în acest sens, această situaţie trebuind să se schimbe, a declarat Alexandru Giboi, directorul general al Agerpres în deschiderea conferinţei 'Protecţia jurnaliştilor şi libertatea presei'. de la Palatul Parlamentului.
'Importanţa copyrightului pentru agenţie vine mai ales din faptul că ştirile de agenţie nu sunt protejate de drepturile de autor. Pentru noi este foarte important ca lucrurile acestea să se schimbe pentru că majoritar cu asta ne ocupăm, ca agenţie de presă. Pe de altă parte, presa privată nu respectă aproape deloc drepturile de autor, iar noi încercăm să-i notificăm de fiecare dată.
Înţelegem că suntem o sursă de ştiri pentru ei, pentru asta am făcut şi fluxul public prin care le-am oferit de fapt oportunitatea de a avea acces la un flux de ştiri competent, dar este foarte important să îi educăm, să înţeleagă că e vorba de munca noastră, a colegilor noştri, care trebuie respectată şi trebuie să se comporte ca atare, adică să nu fure din ceea ce muncesc alţii', a spus Alexandru Giboi, la Palatul Parlamentului, în deschiderea conferinţei 'Protecţia jurnaliştilor şi libertatea presei'.
Organizată de AGERPRES împreună cu ActiveWatch, Centrul pentru Jurnalism Independent, FAIR-MediaSind şi Federaţia Europeană a Jurnaliştilor, conferinţa are ca scop identificarea unor soluţii pentru buna desfăşurare a activităţilor din mass-media. Evenimentul abordează patru teme de discuţii - 'Protecţia juridică a jurnaliştilor', 'Măsuri tehnologice de protecţie a datelor', 'Drepturi de autor şi etică', 'Teroare şi manipulare prin media'. Importanţa tematicii abordate a fost evidenţiată în deschiderea conferinţei de Clive Marshall, CEO Press Association, care a evidenţiat că 'agenţiile de presă sunt unice prin modul în care fac afaceri'.
[citeste si]
'Supravieţuim prin vânzarea conţinutului, fie că e vorba de editoriale, imagini sau date şi asta face toată discuţia despre copyright importantă pentru viitorul organizaţiilor de media, pentru că nu avem un model de advertising', a spus Marshall, care a subliniat importanţa recunoaşterii copyrightului, 'inima agenţiei'.
Erik Nylen, Secretar General al Alianţei Europene a Agenţiilor de Presă (EANA), a apreciat că există la nivel european o propunere pentru modificarea legii copyrightului, dar realizarea acestui deziderat este de durată. 'Când licenţiem ceva, cumpărătorul trebuie să semneze un act. Ne folosim de directiva europeană pentru a justifica nevoia acestui contract. (...) Există o propunere pentru modificarea legii copyrightului, dar trebuie să ne pregătim pentru ceva mai rău decât ce avem acum.
Există discuţii aprinse între noi, producătorii de conţinut de calitate (quality content), şi diferite grupuri (care folosesc acest conţinut) pentru a avea mai multă libertate în folosirea conţinutului. Comisia a spus că încearcă să balanseze aceste două opinii. Nu va fi uşor. (..) Trebuie să fim pregătiţi, noi, toate organizaţiile, să aducem comentarii la propunerea care va fi prezentată. Încercăm să le explicăm cum funcţionează modelul nostru de business, avem dreptul de a fi plătiţi pentru conţinut', a spus Erik Nylen. De asemenea, la conferinţă participă John J. Daniszewski, vicepreşedinte al AP, Ricardo Gutiérrez, secretar general al Federaţiei Europene a Jurnaliştilor, reprezentanţi ai altor agenţii de presă străine, ai UNESCO, ai Forumului Mondial al Editorilor, reprezentanţi ai misiunilor diplomatice în România, ai Senatului, ai unor asociaţii şi organizaţii precum ActiveWatch, Smartlink Communications, Centrul pentru Jurnalism Independent, CERT-RO, MediaSind, dar şi ai unor publicaţii şi bloguri. (Sursa: Agerpres)
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News