Coronavirus - COVID 19
România în stare de alertă
-
confirmate
-
vindecate
-
decese
Sună-ne (Luni - Vineri, 09:00 - 18:00) sau scrie-ne la numărul 0772.264.642 sau la adresa de e-mail redactia@dcnews.ro și pune intrebări despre coronavirus, situații sociale, medicale, suport psihologic. Semnalează situații deosebite.

Vlad Ciutacu, interviu exclusiv. Provocarea unor realități stradale în fotografii alb-negru

Ce tatăl său exprimă în vorbe, Vlad Ciutacu exprimă în fotografii. Același profesionalism materializat însă în forme diferite.

Vlad Ciutacu este nedespărțit de aparatul său de fotografiat oriunde merge și în caz de ceva, scoate 'arma' și captează momente din viață. Instantaneele le strânge într-'Un simplu proiect de fotografie stradală'. Vlad Ciutacu are multe fotografii alb-negru care spun povești colorate, povești ale oamenilor simpli de pe stradă. Poate cele mai emoționante fotografii de până acum sunt realizate la Colectiv. Nu sunt cuvinte pentru a exprima durererea care a fost la club și uneori o fotografie vorbește în locul nostru. Le găsiți AICI pe toate.

Dacă l-ați cunoscut pe Vlad Ciutacu doar prin intermediul fotografiilor, acum vi-l prezentăm și dincolo de imagini într-un interviu pe care l-a acordat în exclusivitate pentru DC News.

Anca Murgoci: Cum a pornit "Un simplu proiect de fotografie stradală" care - fie vorba între noi - nu pare așa simplu.

Vlad Ciutacu: Proiectul a început într-o noapte când am constatat faptul că, deși am aproape 500 de like-uri pe contul de facebook la albumul care cuprinde aproape 500 de poze pe film, fiecare set de poze nou era văzut de aproximativ 10-20 de oameni. Tot timpul am vrut sa încep sa fac poze cu o temă anume, însă niciodată nu am reușit să aleg una, până când mi-am dat seama că cel mai mult îmi place fotografia stradală.

Anca Murgoci: Când ai pus prima oară mâna pe un aparat foto și ce a ieșit?

Vlad Ciutacu: Nu mai țin exact minte prima dată când am pus mana pe aparat, dar cred că undeva prin 2000, la Sinaia, am luat Olympus-ul pe film al tatălui meu și mi-am făcut un „selfie". Filmul l-am găsit ne-developat, acum ceva timp, așa că am mai tras o dată peste el prin București și l-am developat.

Anca Murgoci: De unde a venit pasiunea pentru fotografie?

Vlad Ciutacu: Deja aveam 7-8 ani când familia și-a luat primul aparat digital. Eu eram oricum pasionat de orice însemna tehnologie, așa că am pus mâna pe el și am început să mă uit prin moduri, setări și alte chestii și nu l-am mai lăsat. De atunci, însă, mi-am dedicat o parte din timp fotografiei, și o dată cu alte aparate, am învățat noi tehnici și concepte, ajungând în punctul acesta.

Anca Murgoci: Ai multe fotografii alb-negru. De ce fotografii alb-negru?

Vlad Ciutacu: Proiectul meu este alcătuit numai din poze pe film de 35mm. Când îmi organizam pozele, am constatat că din 2011, de când mi-am luat primul aparat pe film, am tras un singur film alb negru, film de care am fost foarte mulțumit la perioada aceea, și m-am întrebat de ce nu m-am mai gândit până acum să trag alb negru. Am fost pus pe gânduri, deoarece acum nu mai trebuia să fotografiez doar ce vedeam și simțeam, trebuia să gândesc fără culori – adică să mă folosesc doar de lumini, umbre și contrastul dintre cele două. Acest lucru mi s-a părut destul de provocator, așa că mi-am cumpărat un film alb negru pentru teste, și după ce m-au impresionat rezultatele, am început să îmi încarc aparatele numai cu film alb negru. Primul film alb negru tras în București este chiar unul dintre cele două trase la Colectiv.

(w670) Foto: Vlad

Anca Murgoci: Am observat că pozezi lucruri simple din viață, dar cărora tu le dai un suflu aparte. Cum îți găsești inspirația? Bănuiesc că ești nedespărțit de aparatul foto.

Vlad Ciutacu: Sincer, nu îmi caut inspirația în nici un fel – însă ai dreptate cu faptul că sunt nedespărțit de aparatul foto. Tot timpul am cu mine măcar unul. Atunci când văd ceva ce arată bine și mă intrigă, scot aparatul din geantă, Îl duc la ochi și, dacă mă fascinează la fel de tare și prin vizorul aparatului, abia atunci fac poza. Asta este și magia pozelor pe film – ai doar 36 de cadre, și nici măcar nu îl poți vedea după ce l-ai făcut – trebuie să fii sigur pe tine. De multe ori s-a întâmplat ca mai mult de jumătate din pozele de pe un film să nu-mi placă, regretând faptul că m-am grăbit să le fac.

Anca Murgoci: Ce spune tatăl tău, Victor Ciutacu, când îți vede pozele?

Vlad Ciutacu: Tatăl meu mă încurajează și speră să fac o carieră în acest domeniu, fiind mândru de pasiunea mea și încercând să mă ajute, însă este ca și cum l-aș critica eu pentru ceea ce face ca jurnalist – sunt două lucruri dintre care fiecare din noi poate învăța de la celălalt – foto-jurnalismul fiind specializarea facultății la care intenționez să aplic.

(w670) Victor Ciu


                        (Victor Ciutacu, fotografiat de Vlad Ciutacu)

Anca Murgoci: Te-aș ruga să îmi spui o poveste din spatele unei fotografii la care ții tu foarte mult. Mărturisesc că pe mine m-au impresionat fotografiile de la Colectiv pe care le-ai făcut.

Vlad Ciutacu: Nu am o poveste specială, însă, pentru mine, una dintre cele mai importante poze este cred că și prima mea poză pe film în care am adoptat tema fotografiei stradale, și una dintre cele mai reușite poze pe care le-am făcut de-alungul anilor.

(w670)

Toate fotografiile realizate de Vlad Ciutacu le găsiți pe Un simplu proiect de fotografie stradală, dar și AICI. Vă invităm să dați LIKE paginii de Facebook unde Vlad Ciutacu postează zilnic fotografii.

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Get it on App Store Get it on Google Play







Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2020 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: publicitate@dcnews.ro


nxt.23
YesMy